گروه بین‌الملل - اقتصاد آمریکا در فصل دوم بیش از پیش‌بینی‌ها رشد کرد. این مساله نشان می‌دهد در شرایطی که این کشور بر تاثیرات افزایش مالیات‌ها و کاهش بودجه غلبه می‌کند، رشد اقتصادی درحال افزایش است.
به گزارش بلومبرگ، ارقام وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد تولید ناخالص داخلی در فصل دوم با نرخ سالانه 5/2درصد رشد کرده که بسیار بیشتر از برآورد اولیه رشد 7/1 درصدی است. 79 اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ رشد 2/2 درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. گزارش دیگری نیز نشان داد درخواست برای دریافت مزایای بیکاری کاهش یافته است.
بهبود رشد آمریکا نشان می‌دهد که این بزرگ‌ترین اقتصاد جهان پس از توقف رشد در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۲ به دلیل خشکسالی، طوفان سندی و نزاع بودجه‌ای در واشنگتن، در حال احیا شدن است. همچنین، آمار اخیر نشان داده است که بازار کار درحال تقویت شدن است و افزایش قیمت مسکن موجب بهبود وضعیت مالی خانوارها شده است.
از سوی دیگر، گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد درخواست برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به ۲۴ اوت ۶ هزار مورد کاهش یافته و به ۳۳۱ هزار مورد رسیده است. اوایل این ماه تعداد درخواست‌ها به کمترین سطح طی بیش از پنج سال گذشته؛ یعنی رقم ۳۲۲ هزار مورد رسیده بود. این مساله نشان‌دهنده تداوم بهبود در بازار کار است.