گروه بین‌الملل- نخست‌وزیر نروژ در اقدامی غیرمنتظره با لباس مبدل و به عنوان راننده تاکسی به میان مردم کشورش رفت تا نگرانی‌های واقعی رای‌دهندگان را درک کند. به گزارش «ایسنا»، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، «ینس استولتنبرگ»، نخست‌وزیر نروژ در ویدئویی که روی فیس‌بوک، توییتر و یوتیوپ گذاشته شد، گفت: برای من مهم است که بشنوم مردم واقعا چه فکری می‌کنند. اگر یک مکان وجود داشته باشد که مردم هر آنچه فکر می‌کنند، بیان می‌کنند، آن در تاکسی است.

استولتنبرگ یک بعدازظهر در ماه ژوئن یونیفرم راننده تاکسی‌های اسلو را بر تن کرد و با یک مرسدس سیاه در پایتخت نروژ مشغول مسافرکشی شد.یک دوربین مخفی که در تاکسی کار گذاشته شده بود واکنش‌های مسافران را ضبط می‌کرد.

یک زن مسن که استولتنبرگ را شناخت، از او خواست تا کاری درباره حقوق روسای شرکت‌ها انجام دهد. وی از این شکایت داشت که آنها نباید این‌گونه میلیونر باشند.

در این تاکسی، رای دهندگان در خصوص موضوعاتی از آموزش گرفته تا سیاست دولت در خصوص نفت بحث کردند.مسافران نخست‌وزیر نروژ مجبور نبودند پولی برای جابه‌جایی خود پرداخت کنند.رهبر حزب کارگر نروژ اقتصاد این کشور را که به واسطه دارایی نفتی در جریان است، از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ از هر نظر بدون آسیب هدایت کرده است. اما حزب وی که در سال ۲۰۰۵ قدرت را به دست گرفته است و این گونه به آن نگریسته می‌شود که مدت زیادی است که در قدرت است، شاهد کاهش حمایت‌های مردمی بوده است.

یک نظرسنجی که دیروز (دوشنبه) منتشر شد، نشان داد که دولت نروژ تنها ۴۱ درصد حمایت مردمی را کسب کرده است، در حالی که حزب محافظه‌کار مخالف دولت و سه هم‌پیمانش تقریبا ۵۳ درصد حمایت رای‌دهندگان را به خود اختصاص داده‌اند.این در شرایطی است که استولتنبرگ با گشت زدن دور شهر دست‌کم رای یک رای دهنده را از آن خود کرد.

یک مرد میانسال به هنگام پیاده شدن از تاکسی استولتنبرگ به او گفت: خیلی خوب بود. من به حزب کارگر رای می‌دهم.

اقدام جنجالی نخست‌وزیر نروژ در آستانه انتخابات سراسری نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) با انتقاد گسترده مخالفان وی همراه شده است.