خشم اروپایی‌ها از ضرب و شتم دیپلمات‌ها توسط صهیونیست‌ها

گروه بین‌الملل- دیپلمات‌های چند کشور اروپایی و سازمان ملل متحد نسبت به اقدام سربازان اسرائیلی که مانع ارائه چادر و دیگر کمک‌های بشردوستانه آنها به بادیه‌نشینان کرانه باختری شدند، ابراز خشم کرده‌اند. یک دیپلمات فرانسوی گفت که سربازان اسرائیلی او را به زور از کامیون حامل کمک‌ها بیرون کشیدند و بر روی زمین انداختند. درجریان کمک‌رسانی به روستاییان کرانه باختری رخ داد

ضرب و شتم دیپلمات‌های اروپایی توسط سربازان اسرائیلی

به گزارش بی‌بی‌سی، این دیپلمات‌ها در حال کمک به اهالی روستای خربه المکحول بودند که خانه‌هایشان به دست ارتش اسرائیل تخریب شده بود.این دیپلمات‌ها گفتند به محض ورود به محل، بیش از ده جیپ ارتش اسرائیل به سراغ آنها آمدند و دستور دادند که بار کامیون را تخلیه نکنند. در پی درگیری نظامیان اسرائیل با دیپلمات‌های اروپایی و روستائیان، چند نفر بازداشت شدند. یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل گفت در حال بررسی این موضوع است که آیا این دیپلمات‌ها از امتیازات و موقعیت دیپلماتیک خود سوءاستفاده کرده‌اند یا نه.

یک خبرنگار که در محل حضور داشت گفت که سربازان اسرائیلی بعد از بیرون کشیدن دیپلمات فرانسوی از خودرو، سوار آن شدند و محل را ترک کردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که سربازان اسرائیلی برای اجرای یک حکم قضایی مداخله کرده‌اند.

او افزود بر اساس حکم دادگاه هر گونه چادر زدن در این منطقه ممنوع است.ارتش اسرائیل روز دوشنبه چندین خانه را در روستای خربه المکحول تخریب کرد. بر اساس حکم دادگاه این خانه‌ها بدون مجوز ساخته شده بودند.

این در شرایطی است که بادیه‌نشینان این روستا حاضر به ترک محلی که می‌گویند چندین نسل چراگاه گوسفندانشان بوده است، نیستند.