گروه بین‌الملل- مشاغل آمریکا در ماه سپتامبر کمتر از انتظار افزایش یافت. با این وجود نرخ بیکاری به کمترین میزان طی حدود چهار سال گذشته رسید. این مساله نشان می‌دهد حتی پیش از تعطیلی دولت، از قدرت اقتصادی کاسته شده بود. به گزارش بلومبرگ، آمار وزارت کار آمریکا که دیروز، سه‌شنبه، منتشر شد نشان داد در ماه سپتامبر ۱۴۸ هزار شغل ایجاد شده که کمتر از ۱۹۳ هزار مورد ماه اوت است. همچنین، ۹۳ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی کرده بودند ۱۸۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد. نرخ بیکاری به ۲/۷ درصد کاهش یافت که کمترین میزان از نوامبر سال ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود. گزارش وزارت کار آمریکا قرار بود در تاریخ ۴ اکتبر منتشر شود، اما به دلیل تعطیلی دولت انتشار این گزارش به تعویق افتاد.

براساس گزارش وزارت کار آمریکا، مشاغل در بخش خصوصی پس از رشد ۱۶۱ هزار موردی در ماه اوت، در ماه سپتامبر ۱۲۶ هزار مورد افزایش داشته است. این در شرایطی است که اقتصاددانان افزایش ۱۸۰ هزار موردی را در این بخش انتظار داشتند. مشاغل تمام وقت در ماه سپتامبر ۶۹۱ هزار مورد افزایش داشته و در این ماه ۵۹۴ هزار شغل نیمه وقت ایجاد شده است.

مشاغل در کارخانه‌ها پس از رشد ۱۳ هزار موردی در ماه اوت، در ماه سپتامبر تنها ۲ هزار مورد افزایش یافته است. شرکت‌های ساختمانی ۲۰ هزار شغل و بخش خرده‌فروشی ۲۱ هزار شغل ایجاد کرده است.