گروه بین‌الملل- اقتصاد آمریکا در فصل سوم بیش از برآوردهای اولیه رشد کرد، زیرا کالاهای فروخته نشده با سریع‌ترین آهنگ از اوایل سال ۱۹۹۸ تاکنون افزایش یافت. به گزارش بلومبرگ، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در فصل سوم با نرخ سالانه ۶/۳ درصد رشد کرده که بسیار بیشتر از برآورد اولیه ۸/۲ درصد و بیشترین رشد از فصل اول سال ۲۰۱۲ تاکنون است. در شرایطی که رشد هزینه خانوارها کند شده و سرمایه‌گذاری کسب‌وکارها بر تجهیزات متوقف شده، افزایش میزان موجودی انبارها تقریبا نیمی از این رشد اقتصادی را تشکیل داده است. موجودی انبارها در فصل سوم با نرخ سالانه ۵/۱۱۶ میلیارد دلار افزایش یافته است که بیشترین میزان از فصل اول سال ۱۹۹۸ تاکنون به شمار می‌رود. در برآورد اولیه رشد ۸۶ میلیارد دلاری اعلام شده بود. موجودی انبارها در فصل سوم ۶۸/۱ درصد به تولید ناخالص داخلی افزوده که دو برابر برآورد اولیه است و از پایان سال ۲۰۱۱ تاکنون بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی داشته است. فروش نهایی،که موجودی انبارها در آن محاسبه نمی‌شود، پس از رشد ۱/۲ درصدی در فصل دوم، در فصل سوم ۹/۱ درصد رشد کرده است. این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان در فصل سوم صرفه‌جوتر بودند، به طوری که هزینه خانوارها که حدود ۷۰ درصد از اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد، تنها ۴/۱ درصد رشد کرد که کمترین میزان از فصل چهارم سال ۲۰۰۹ تاکنون به شمار می‌رود. در فصل سوم خرید ۹۶/۰ درصد به رشد اقتصادی افزوده است. هزینه شرکت‌ها برای تجهیزات پس از کاهش ۷/۳ درصدی در فصل دوم، در فصل سوم متوقف شد.

اعتصاب کارگران برای افزایش حداقل دستمزد

در رویدادی دیگر مرتبط با آمریکا، روز پنج‌شنبه کارگران رستوران‌های زنجیره‌ای در شهرهای مختلف ایالات متحده برای افزایش حداقل دستمزد به اعتصابی ۲۴ ساعته دست زدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در شهرهایی چون نیویورک، شیکاگو، واشنگتن دی‌سی و همچنین دیترویت و میشیگان کارگران به طور دسته‌جمعی محل کار را ترک کردند. اتحادیه‌های کارگری خواهان وضع حداقل دستمزدی به میزان ۱۵دلار در ساعت هستند. این به معنی حدودا دو برابر شدن حداقل دستمزد ۲۵/۷ دلاری است که از سال ۲۰۰۹ تاکنون برقرار است. باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا، گفته است از حداقل دستمزد ۱۰/۱۰ دلار در ساعت حمایت می‌کند. حتی اگر سنای عمدتا دموکرات بتواند این حداقل دستمزد را به تصویب برساند، مشخص نیست که مجلس نمایندگان، که جمهوری‌خواهان اکثریت آن را دارند، به آن رای مثبت بدهد. ایالات متحده یکی از نابرابرترین اقتصادها در میان کشورهای توسعه‌یافته به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۲ اداره آمار آمریکا اعلام کرد که بیش از ۱۶ درصد جمعیت این کشور فقیر هستند. بیشترین درصد جمعیت فقیر(۵/۲۳ درصد) در ایالت کالیفرنیا که بزرگ‌ترین اقتصاد در میان ایالت‌های آمریکا است، زندگی می‌کنند. دستمزد پایین و قراردادهای کاری نامطمئن از مسائل عمده مورد اعتراض کارگران آمریکایی است.