گروه بین‌الملل- معترضان مخالف تایلند روز گذشته در شهر بانکوک دفتر موقت نخست‌وزیر این کشور را محاصره کردند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اتفاق یک روز پس از آن می‌افتد که پلیس تایلند با معترضان مخالف این کشور در مرکز پایتخت درگیر شد و این درگیری‌ها پنج کشته برجای گذاشت. همچنین روزگذشته کاروانی از کامیون‌ها که حامل معترضان مخالف دولت بودند به مقصد یک ساختمان متعلق به وزارت دفاع تایلند در حومه شهر بانکوک که در آن یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر این کشور نشست‌های کابینه خود را به‌طور مستمر از چند هفته گذشته برگزار کرده است، حرکت کردند.

شیناواترا پس از آنکه به دنبال اعتراضات از مقر دولت در پایتخت مجبور به خروج شد، نشست‌های کابینه خود را در در جایی غیر از دفتر نخست‌وزیری برگزار می‌کند.

«سوتپ تائوگسوبان»، یکی از رهبران مخالفان دولت تایلند و دبیرکل کمیته موسوم به کمیته اصلاحات دموکراتیک مردم رهبری کاروانی متشکل از ۲۰۰ خودرو را که عازم دفتر وزیر دفاع تایلند بودند، برعهده داشت. این دفتر به عنوان دفتر موقت کابینه دولت فعال است.

تائوگسوبان گفت: «پذیرش این مساله سخت است که یینگلاک شیناواترا از افراد خود بخواهد تا ما را بکشد و سپس در دفتر وزیر دفاع پنهان شود. ما به این دفتر حمله می‌کنیم و او را پیدا خواهیم کرد.»

با این وجود گفته می‌شود که شیناواترا و کابینه موقت وی در این محل حضور نداشتند و سربازان نیز به شدت از این ساختمان که در سیم خاردار محاصره شده است، حفاظت می‌کردند. بنا به گفته «سونیسا لرت پاگاوات»، معاون سخنگوی دولت تایلند همه نشست‌های دولت در این ساختمان لغو شده است و مشخص نیست که آیا نخست‌وزیر تایلند بار دیگر به این دفاتر خواهد آمد یا خیر. با این حال یک سخنگوی دفتر وزیر دفاع گفت که انتظار می‌رود شیناواترا از آمدن به این ساختمان اجتناب کند. وی تاکید کرد: «نخست‌وزیر به خوبی می‌داند اگر به اینجا بیاید اقدام وی دردسر زیادی برای مقامات وزارت دفاع و مردم محلی به وجود خواهد آورد.»

روز سه‌شنبه نیز پلیس تایلند تلاش کرد تا مناطق اطراف مقر دولت این کشور را از اشغال معترضان درآورد و این موضوع باعث بروز درگیری شدیدی شد که پنج کشته و ۶۳ زخمی برجای گذاشت.

به گفته سوتپ معترضان در درگیری‌های روز سه‌شنبه غیر مسلح بودند درحالی‌که دولت این مساله را رد کرده است. همچنین رئیس شورای امنیت ملی تایلند گفت که هیچ طرحی برای انجام عملیات جدید به‌منظور پاکسازی مناطق تحت اشغال معترضان وجود ندارد، اما این مساله را که عملیات روز سه‌شنبه یک شکست برای مقامات تایلند بوده، رد کرد.

وی گفت: «این عملیات شکست نخورد. ما دست‌کم وزارت انرژی و ۸۰ درصد از تاسیسات دولتی را باز پس گرفتیم.