گروه بین‌الملل- مقامات آمریکایی اعلام کردند، یک سرباز ارتش این کشور که به جرم تجاوز به یک دختر عراقی و کشتن او و خانواده‌اش در زمان اشغال عراق در حال طی مجازات حبس ابد بود، در زندان خودکشی کرد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «استیون دیل گرین»، نخستین سرباز آمریکایی بود که براساس قوانین حوزه‌های قضایی فراتر از خاک آمریکا متهم و گناهکار شناخته شد. این قانون که در سال ۲۰۰۰ امضا شد به دولت فدرال آمریکا اختیار قضایی می‌داد تا پرونده‌های جنایی سربازان و شهروندان آمریکایی را به‌دلیل جرائم ارتکابی آنها در کشورهای خارجی پیگیری کند.

«جان استاهلی»، سخنگوی دفتر فدرال زندان‌های آمریکا گفت: «کارکنان زندان فدرال تاکسون در آریزونا پی بردند که استیون دیل گرین ۲۸ ساله روز شنبه در داخل سلول خود به هیچ تقاضایی پاسخ نمی‌دهد.» به گفته استالی پس از آنکه مشخص شد گرین مرده است مرگ وی به‌دلیل خودکشی تحت تحقیقات قرار دارد.

در زمان حمله آمریکا به عراق گرین به همراه سه سرباز دیگر در ماه مارس ۲۰۰۶ به خانه یک خانواده عراقی در محمودیه عراق وارد شدند. در این خانه گرین با شلیک گلوله سه تن از اعضای خانواده‌ای به نام الجنابی را کشت و پس از آن دو تن از سربازان دیگر به دختر ۱۴ ساله این خانواده تجاوز کردند. او سومین سربازی بود که به دختر ۱۴ ساله تجاوز کرد و پس از آن وی را کشت. وی در این باره در سال ۲۰۰۹ محکوم شناخته شد و مجازات حبس ابد دریافت کرد.

سه سرباز دیگر همراه وی نیز مجازات‌های حبس طولانی مدت دریافت کرده‌اند و در حال طی کردن مجازات خود هستند. گرین در مه ۲۰۰۶ پس از آنکه مشخص شد اختلال شخصیتی دارد، از ارتش آمریکا اخراج شد.