گروه بین‌الملل- صادرات آلمان در فصل چهارم بیشترین افزایش را طی سه سال گذشته داشت و همین مساله به همراه سرمایه‌گذاری موجب رشد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شده است. به گزارش بلومبرگ، دفتر آمار فدرال آلمان دیروز، سه‌شنبه، اعلام کرد صادرات در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۳ نسبت به سال قبل از آن ۶/۲ درصد رشد کرده است و سرمایه‌گذاری بر تجهیزات و ساخت و ساز هرکدام ۴/۱ درصد افزایش داشته‌اند. این دفتر برآورد اولیه خود از رشد تولید ناخالص داخلی در فصل چهارم را تایید و اعلام کرد اقتصاد آلمان در این فصل ۴/۰ درصد رشد کرده است.

با توجه به اینکه اعتماد کسب و کارها در آلمان در بالاترین سطح طی دو سال و نیم گذشته قرار دارد و نرخ بیکاری در پایین‌ترین سطح است، این کشور همچنان موتور محرک احیای اقتصادی در بقیه کشورهای حوزه یورو باقی خواهد ماند.

گزارش دفتر آمار فدرال آلمان همچنین نشان داد هزینه‌های دولت در فصل چهارم نسبت به فصل سوم تغییر نکرده و هزینه‌ مصرف‌کنندگان ۱/۰ درصد کاهش یافته است. براساس این گزارش کل تقاضای داخلی ۷/۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کاسته است، اما تجارت خالص ۱/۱ درصد به تولید ناخالص داخلی افزوده است. واردات در فصل چهارم با افزایش ۶/۰ درصدی رو به رو شده است.