گروه بین‌الملل: «مورین داد»، ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز دوست دارد با مونیکا لوینسکی ملاقات کند و گپی بزند. برای درک این نکته باید به سال ۱۹۹۸ بازگشت، زمانی که رسوایی مربوط به رابطه نامشروع بیل کلینتون با مونیکا لوینسکی به اوج خود رسیده بود و مورین داد هر روز در روزنامه نیویورک تایمز ستون جدیدی در مورد این ماجرا می‌نوشت. در نهایت مجموعه مقالات او جایزه مهم پولیتزر را در بخش روزنامه نگاری مستند برد.

به گزارش ایسنا، بی.بی.سی درگزارشی با عنوان «بازگشت مونیکا لوینسکی و تاثیر آن بر آینده سیاسی هیلاری کلینتون» نوشت: «اکنون یک بار دیگر مونیکا لوینسکی، مورین داد و کل این ماجرا به خاطر مصاحبه خانم لوینسکی که در شماره اخیر مجله «ونیتی فیر» منتشر شده، به عالم رسانه‌های آمریکا بازگشته است.

مونیکا لوینسکی می‌گوید هدف او فراموش کردن ماجراهای گذشته و تلاش برای دفاع از حقوق کسانی است که در اینترنت به اشکال مختلف مورد آزار و تحقیر قرار می‌گیرند.

او در این مقاله از تمایل خود برای ملاقات با مورین داد، ستون نویس نیویورک تایمز صحبت می‌کند. خانم لوینسکی می‌گوید که در سال ۱۹۹۸ این روزنامه نگار با بی رحمی او را مورد انتقاد قرار می‌داد ولی اکنون حاضرم با او ملاقات کنم.

خانم داد نیز در تاز‌ه‌ترین مطلب خود در روزنامه نیویورک تایمز با این ملاقات موافقت کرده است. او در عین حال در مورد مشکلاتی که آن رسوایی برای خانم لوینسکی به وجود آورد، از جمله فکر کردن به خودکشی و مشکل در پیدا کردن شغل، با او همدردی می‌کند.

ستون نویس نیویورک تایمز می‌افزاید که رسوایی سال ۱۹۹۸ مونیکا لوینسکی را به منفورترین کلیشه بدل کرده است: «کارمند زن جوانی که می‌کوشد رئیس متاهل خود را وسوسه و از راه به در کند.»

با این همه مورین داد هشدار می‌دهد: «مونیکا لوینسکی اکنون با این خطر روبه‌رو است که از قربانی شدن خود برای ضربه زدن به زوج کلینتون استفاده کند که مسائل خصوصی و زناشویی آنها برای تمام مردم آمریکا به شدت جالب است.» این در شرایطی است که جان گرفتن دوباره این موضوع می‌تواند آینده سیاسی هیلاری کلینتون را که برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶ خود را آماده می‌کند به مخاطره بیندازد. در مقابل آماندا هس، ستون نویس مجله اینترنتی اسلیت در نقدی بر مطلب نیویورک تایمز می‌نویسد: مورین داد ظاهرا متوجه نیست که خود او و مقالاتش در سال ۱۹۹۸ از مونیکا لوینسکی کاریکاتوری ساخت که هنوز هم پس از گذشت این همه سال او را رها نکرده است.