گروه بین‌الملل: دولت کره‌شمالی هم به جمع کشورهایی پیوست که در قبال قصور سیستماتیک از مردمش عذرخواهی می‌کند. در این راستا کره‌شمالی در اقدامی بی‌سابقه به‌دلیل ریزش یک ساختمان ۲۳ طبقه در پیونگ‌یانگ که احتمالا به مرگ صدها تن منجر شده است، از خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کرد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری رویترز، هرچند کشور کمونیستی کره‌شمالی معمولا اخبار منفی را منتشر نمی‌کند، اما این بار خبرگزاری رسمی این کشور نه تنها از این تراژدی پرده برداشت، بلکه از تلاش‌های گسترده امداد و نجات برای زخمی‌های این حادثه خبر داد.

همچنین گفته شده است که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی تا حدی از این حادثه ناراحت است که نمی‌تواند بخوابد.

این در شرایطی است که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از تعداد کشته‌های این حادثه خبری منتشر نکرده است. با این وجود یک عکس منتشر شده است که در آن یکی از مقامات مسوول در حال عذرخواهی از مردم است.

گفته می‌شود که این ساختمان هنوز نیمه کاره بوده است و ساخت آن به پایان نرسیده بود اما با این حال حدود ۱۰۰خانواده در آن سکنی گزیده بودند.

در همین راستا خبرگزاری کره‌شمالی عنوان کرد این حادثه که روزسه‌شنبه هفته گذشته رخ داد، نتیجه نظارت غیرمسوولانه مقامات مسوول ساخت و ساز آن بوده است. احتمال می‌رود مسوولان این حادثه برای مجازات به حبس محکوم شوند.

پیونگ‌یانگ به عنوان پایتخت کره‌شمالی حدود ۵ / ۲میلیون نفر جمعیت دارد و چنین سناریویی پیش‌تر نیز در آن رخ داده است. با این وجود برخی عذرخواهی دولت کره‌شمالی را در قبال مشکل پیش آمده به نوعی تغییر رویکرد رهبر این کشور در عرصه سیاسی و اجتماعی قلمداد می‌کنند.

پیش از این به‌رغم اینکه مشکلاتی ناگوارتر از این موضوع پیش آمده بود، پیونگ یانگ از پوشش خبری حوادث جلوگیری به عمل می‌آورد.