گروه بین‌الملل: در شرایطی که تنها ۲۴ ساعت مانده است تا مردم داخل مصر برای انتخاب رئیس‌جهموری این کشور به پای صندوق‌های رای بروند، روزنامه عربستانی عکاظ خبر داد که السیسی، رقیب خود را مامور تشکیل کابینه خواهد کرد. به گزارش «ایسنا» این روزنامه عربستانی نوشت: پیروزی عبدالفتاح السیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر حتمی است، چون که میزان رای‌هایی که وی از سوی مصری‌های مقیم خارج کسب کرده به خوبی نشان‌دهنده این امر است.

این روزنامه در ادامه نوشت: مساله پیروزی و شکست السیسی در این انتخابات مطرح نیست، چون که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که مردم مصر به کسی رای خواهند داد که مصر را از کابوس اخوان‌المسلمین که سعی در نابودی این کشور دارند، نجات خواهد داد.

این روزنامه به انتخابات سال ۲۰۱۲ میلادی اشاره کرد که با انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی کاملا متفاوت است، چون که در آن انتخابات مردم دو گزینه پیش روی خود داشتند که در میان این دو «احمد شفیق» بود که وی از بقایای دولت حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر به شمار می‌رفت و گزینه دیگر محمد مرسی بود که او بیشتر نماینده گروه اخوان المسلمین بود تا اینکه نماینده مصری‌ها. اما این بار دو نامزد رقیب، السیسی و حمدین صباحی هستند که در میان مصری‌ها از احترام بالایی برخوردارند که این امر نشان‌دهنده اراده ملی و خالصانه این دو به‌منظور آمادگی برای مقابله با مسائلی است که دولت مصر با آن رو به رو شده است. این دو نامزد سعی دارند مصر را به جایگاهی که شایستگی آن را دارد، برسانند. با این وجود، برخی از مصری‌ها به‌ویژه طرفداران اخوان‌المسلمین اعلام کرده‌اند که فردا به پای صندوق‌های رای نخواهند رفت و این انتخابات را تحریم خواهند کرد. پیشتر دولت موقت مصر تحریم‌کنندگان انتخابات را به جریمه ۵۰۰ پوندی تهدید کرده بود.