گروه بین‌الملل: نتایج تازه‌ترین تحقیق انجام شده نشان می‌دهد دخالت انگلیس در جنگ‌های عراق و افغانستان بیش از ۳۰ میلیارد پوند هزینه برای مالیات‌دهندگان انگلیسی دربر داشته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم موسسه رویال یونایتد سرویس در تازه‌ترین کتاب منتشر شده خود اعلام کرد، مشارکت این کشور در جنگ به رهبری آمریکا در افغانستان و عراق بیش از ۳۰ میلیارد پوند برای مردم انگلیس هزینه داشته است. میزان هزینه‌های جنگ عراق برای مردم انگلیس ۹/۵۶میلیارد پوند و هزینه‌های جنگ افغانستان نیز بیش از ۱۹/۵۹ میلیارد پوند بوده است. بر اساس این گزارش موسسه رویال یونایتد سرویس افزود: به‌رغم هزینه‌های سنگین و هنگفت، اشغال نظامی عراق و افغانستان شکستی راهبردی و استراتژیک به شمار می‌رود. هزینه‌های اعلام‌شده برای جنگ افغانستان شامل هزینه‌های موردنیاز برای خروج نظامیان انگلیسی از این کشور نبوده است. بر اساس آمارهای اعلام شده در این کتاب هر مالیات‌دهنده انگلیسی بابت هزینه‌های جنگ افغانستان و عراق بیش از هزارپوند زیان دیده است.

در این کتاب آمده است: میزان کشت و تولید تریاک در ولایت هلمند افغانستان اکنون بیشتر از زمانی است که نظامیان انگلیسی به افغانستان رفته‌اند. انگلیس در سال ۲۰۰۱ میلادی به نظامیان آمریکایی برای اشغال افغانستان پیوست. آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم خاک افغانستان را اشغال کرده است. ماموریت نیروهای خارجی در افغانستان اواخر امسال به پایان خواهد رسید. در صورت به امضا نرسیدن پیمان امنیتی با کابل، آمریکا باید نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا قول داده است که این کشور تا اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی تعدادی از نیروهای خود را در افغانستان نگه دارد، ولی تا پایان سال ۲۰۱۶ همه نیروهای آمریکایی از این کشور خارج خواهند شد. هم‌اکنون ۳۲ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند، ولی این تعداد تا اوایل سال آینده به ۹۸۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.