گروه بین‌الملل: صندوق‌های رای در سومین روز انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در حالی به روی رای‌دهندگان باز می‌شود که دومین روز این انتخابات با استقبال اندک مصری‌ها رو‌به‌رو بود. روز سه‌شنبه کمیته عالی انتخابات مصر، انتخابات ریاست‌جمهوری را یک روز دیگر تمدید کرد. منابع مصری اعلام کردند که ۲۲ میلیون نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کردند.

به گزارش «ایلنا» به نقل از بوابه الشروق، برخی منابع آگاه مصری دیروز گفتند که ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر طی دو روزگذشته، در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کردند. این منابع تاکید کردند که میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در روز سوم افزایش خواهد یافت. ۵۴ میلیون مصری واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. کمیته عالی انتخابات مصر تاکید کرد که تمدید انتخابات ریاست‌جمهوری برای سومین روز به منظور تامین مصلحت رای‌دهندگان و دادن فرصت به آنها برای شرکت در رای‌گیری با توجه به موج گرمای شدید صورت گرفته است. این کمیته افزود که تمدید انتخابات ریاست‌جمهوری به مدت یک روز دیگر همچنین بنا به درخواست اقشار زیادی از مردم مصر و برخی از احزاب صورت گرفته است. این در حالی است که ستادهای تبلیغاتی «عبدالفتاح السیسی» و «حمدین صباحی» کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری مصر به تمدید این انتخابات برای یک روز دیگر اعتراض کردند که این اعتراض‌ها توسط کمیته عالی انتخابات رد شد. از سوی دیگر «حمدین صباحی» کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر کناره‌گیری از این انتخابات را تکذیب کرد. ستاد تبلیغاتی صباحی نیز صبح دیروز - چهارشنبه - با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که صباحی تصمیم گرفته است رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر را ادامه دهد و از این انتخابات کناره‌گیری نمی‌کند.

در بیانیه ستاد تبلیغاتی صباحی آمده است که این ستاد تصمیم گرفته است همه نمایندگان خود را پس از تمدید انتخابات ریاست‌جمهوری برای یک روز دیگر از مراکز انتخاباتی خارج کند. در این بیانیه همچنین آمده است که کمیته عالی انتخابات، دولت و دستگاه‌های امنیتی مسوول سلامت و شفافیت فرآیند انتخابات هستند. در پی تمدید انتخابات ریاست‌جمهوری مصر برای یک روز دیگر توسط کمیته عالی انتخابات، ستادهای تبلیغاتی صباحی و السیسی به این اقدام اعتراض کردند.