گروه بین‌الملل: در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج از کشور آغاز شده است تعدادی از کشورها در اقدامی که نقض شدید دموکراسی به شمار می‌آید اجازه برگزاری انتخابات را در کشورهایشان ندادند. به گزارش «ایسنا» به نقل از سایت اینترنتی النشره، سوری‌های مقیم خارج صبح روز گذشته به پای صندوق‌های رای رفتند.

در حالی که شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد که روند رای‌گیری سوری‌های مقیم لبنان در سفارت سوریه آغاز شده است، سفیر سوریه در این کشور نیز اعلام کرد که امکان تمدید زمان رای گیری وجود دارد. برخی کشورها انتخابات سوریه را تایید و به دولت این کشور اجازه دادند تا این انتخابات را در سفارتخانه‌های سوریه برگزار کند که از جمله این کشورها روسیه، صربستان، هند، رومانی، اتریش، چین، ایران، کوبا، ونزوئلا، برزیل، آرژانتین، آفریقای جنوبی، نیکاراگوئه، بولیوی و اکوادور است.

در مقابل چند کشور غربی از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان، بلژیک، استرالیا و ترکیه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در این کشورها مخالفت کرده‌اند. همچنین از میان ۲۱کشور عربی این انتخابات در ۹ کشور برگزار نخواهد شد که برخی از این کشورها از جمله قطر، عربستان، کویت، لیبی و تونس با برگزاری این انتخابات مخالفت کرده‌اند.