گروه بین‌الملل: در پی حمله اعضای داعش به دانشگاه الانبار و گروگان گرفتن دانشجویان این دانشگاه نیروهای امنیتی عراق کنترل کامل این دانشگاه را در دست گرفته و مغز متفکر این عملیات را به هلاکت رساندند. به گزارش «ایسنا» به نوشته روزنامه عراقی الصباح، نیروهای امنیتی عراق توانستند وارد دانشگاه الانبار در رمادی شوند و این دانشگاه را تحت کنترل نیروهای خود درآورند و تعدادی از افراد مسلح از جمله مغز متفکر این حمله را به هلاکت برسانند.

فرماندهی پلیس الانبار در این راستا تدابیر امنیتی اتخاذ کرد. فرماندهی پلیس الانبار مقررات منع آمد و شد در رمادی واقع در غرب عراق به‌ویژه مناطق اطراف دانشگاه الانبار اعمال و اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق توانستند تمام دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه را که به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کنند.

از سوی دیگر، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق برگزاری فوری کنفرانس وحدت ملی در استان الانبار را خواستار و متعهد شد که با تمام گروه‌ها به جز کسانی که دست‌شان به خون عراقی‌ها آلوده شده است، صلح کند.

نخست‌وزیر عراق افزود: الانبار کلید حل مشکلات است و باید از طریق آن به سوی وحدت ملی و تحکیم برادری میان عراقی‌ها گام برداشت. وی بر اهمیت استقبال از همه در مشارکت در این کنفرانس تاکید کرد و گفت: هدف از این کنفرانس ایجاد وحدت میان عراقی‌ها است.