کودکان و زنان  قربانیان اصلی صهیونیست‌ها

گروه بین‌الملل: حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه هجدهمین روز خود را پشت سر گذاشت و به‌رغم اعتراضات جهانی علیه یورش‌های اسرائیل تعداد شهدای غزه به ۸۲۶ تن رسید. در این راستا صهیونیست‌ها روز پنج‌شنبه با خلق فاجعه‌ای دیگر یک مدرسه متعلق به سازمان ملل را هدف قرار دادند و تعدادی زن و کودک دیگر را به خاک و خون کشیدند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از شبکه الجزیره، آمار شهدای حملات هوایی، دریایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به بیش از ۸۱۰ تن رسیده است. صهیونیست‌ها تنها در روز پنج‌شنبه ۱۱۹ فلسطینی از جمله ده‌ها کودک، زن و مرد سالخورده را به شهادت رساندند. بنا به گفته منابع فلسطینی نیروهای رژیم صهیونیستی با ۱۰ گلوله تانک یک مدرسه متعلق به سازمان ملل را که در آن ده‌ها آواره فلسطینی اسکان داده شده بودند بمباران کردند که این حمله به شهادت ۱۵ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ تن دیگر انجامید. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز چندین خانه متعلق به فلسطینی‌ها را در نوار غزه بمباران کردند که در دو مورد از این بمباران‌ها ۱۱ فلسطینی از اعضای دو خانواده به شهادت رسیدند. در دو منطقه عبسان و خزاعه در جنوب نوار غزه نیز حملات توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و منابع پزشکی اعلام کردند که به دلیل ادامه حملات قادر به خارج کردن شهدا از زیر آوار نیستند. نزدیک به ۴۰ فلسطینی نیز در خان یونس و اطراف آن به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

براساس آمار منتشر شده از سوی منابع پزشکی فلسطینی تاکنون حملات رژیم صهیونیستی به شهادت ۸۲۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۲۷۰ تن انجامیده است. در این حملات همچنین بیش از ۴۷۵ خانه متعلق به فلسطینیان به شکل کامل منهدم شده و ۲۶۴۴ خانه نیز آسیب دیده است. همچنین ۴۶ مدرسه، ۵۶ مسجد، هفت بیمارستان و درمانگاه نیز توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده که این نهادهای خدماتی غزه به‌طور کامل ویران شده‌اند. همزمان با روز قدس و پس از تظاهرات گسترده شب جمعه هزاران فلسطینی در کرانه باختری، رژیم صهیونیستی شهر رام‌الله را به‌طور کامل در محاصره گرفته و هزاران نیروی خود را برای رویارویی با تظاهرات فلسطینیان به حالت آماده‌باش درآورده است. مسوولان رژیم صهیونیستی اذعان کردند که این تظاهرات از زمان انتفاضه فلسطین در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ بی‌سابقه است و بزرگ‌ترین تظاهرات فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به شکل گسترده‌ای در داخل شهر قدس استقرار داده شده‌اند و هرگونه رفت و آمد فلسطینیان را به شدت زیر نظر دارند. در تظاهرات پنج‌شنبه شب در رام‌الله همچنین بیش از ۲۰۰ تن زخمی شدند. بنا بر اعلام منابع بیمارستانی رام‌الله شهدای فلسطینی به دلیل اصابت مستقیم گلوله جان خود را از دست داده‌اند و در بین آنها یک جوان کمتر از ۲۰ سال نیز به چشم می‌خورد که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته است.

همزمان با روز جهانی قدس و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت امور خارجه آمریکا گفت ترکیه می‌تواند نقشی کلیدی در ایجاد آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس داشته باشد. «ایسنا» به نقل از آنادولو گزارش داد ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا به‌طور منظم با احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت‌وگو داشته است و میانجیگران تلاش می‌کنند تا به خونریزی در غزه پایان دهند. این در شرایطی است که رئیس دفتر سیاسی حماس بار دیگر تاکید کرد که مقاومت غزه قبل از موافقت با خواسته‌هایش آتش‌بس را نخواهد پذیرفت و تلاش‌ها برای توقف جنگ علیه غزه تا به این لحظه مثمرثمر نبوده و پیشرفتی واقعی در مذاکرات حاصل نشده است. به نوشته سایت خبری الجزایر، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس چهارشنبه شب در کنفرانسی خبری در دوحه گفت: اکنون آنچه باید انجام گیرد، عمل به خواسته‌های ملت فلسطین و لغو کامل محاصره و سپس تعیین ساعت صفر آتش‌بس است.