گروه بین‌الملل: رشد تولیدات صنعتی چین و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت به‌طور غیرمنتظره کند شد. در شرایطی که دولت این کشور با ضعف بازار املاک و افزایش وام‌های معوقه مبارزه می‌کند، این مساله احیای اقتصادی را در خطر قرار می‌دهد. به گزارش بلومبرگ، دفتر ملی آمار چین اعلام کرد تولیدات کارخانه‌ای در ماه ژوئیه نسبت به سال گذشته ۹درصد رشد کرده است. این در شرایطی است که تولیدات کارخانه‌ای در ماه ژوئن با رشد ۲/۹درصدی روبه‌رو شده بود. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری بر دارایی‌های ثابت در دوره ژانویه تا ژوئیه ۱۷درصد رشد کرده و خرده‌فروشی در ماه ژوئیه کمتر از انتظارات و ۲/۱۲درصد افزایش یافته است.

این در شرایطی است که اوایل دیروز، چهارشنبه، گزارش دیگری نشان داد شاخص اعتبارات جدید به طور غیرمنتظره به کمترین سطح از بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸، تاکنون رسیده است. آماری که دیروز منتشر شد حاکی از آن است که لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین، برای رسیدن به هدف رشد اقتصادی ۵/۷درصدی در سال جاری، نیازمند افزایش اقدامات محرک اقتصادی است.

دولت چین در تلاش است ازطریق مهار ریسک‌های مالی که طی چند سال گذشته از بانکداری سایه ناشی شده است، رشد اقتصادی را پایدار نگه دارد.