گروه بین‌الملل: دولت پاکستان اعلام کرد، تصمیم دارد با دو تن از رهبران اپوزیسیون این کشور که خواهان برکناری نخست‌وزیر هستند، مذاکره کند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری شینهوا، چودری نیسار علی خان، وزیر کشور پاکستان در حالی از این تصمیم خبر داد که پیش‌تر عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان خواهان برپایی جنبش نافرمانی مدنی شده و از حامیان خود خواسته بود، مالیات و قبوض خود را پرداخت نکنند. با این وجود، دولت پاکستان اعلام کرد، تصمیم گرفته است با عمران خان و طاهر القدری، دیگر چهره جناح مخالف این کشور وارد مذاکره شود.

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد، دولت این کشور دو کمیته برای مذاکره با این دو فرد تشکیل خواهد داد تا در صورت امکان با آنها وارد رایزنی شود. به گفته وی، این کمیته‌ها متشکل از رهبران سایر جناح‌ها و نمایندگان دولت خواهد بود. نیسار همچنین از برپایی جنبش نافرمانی مدنی توسط اپوزیسیون پاکستان به شدت انتقاد کرد و گفت که چنین اقداماتی علیه کشور است.

پیش از این، عمران خان در جریان راهپیمایی اعتراضی اسلام‌آباد خود را نخست‌وزیر آتی پاکستان خواند و گفت که به تحصن اعتراضی خود ادامه خواهد داد. وی تهدید کرد که اگر نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان از سمت خود کناره‌گیری نکند، تظاهراتی در مقابل پارلمان و منازل نمایندگان مجلس برگزار می‌کند. همزمان طاهر القدری، روحانی مبارز ضد دولت پاکستان در دومین روز از «تظاهرات انقلاب» بار دیگر اعلام کرد بدون برگزاری انقلاب و استعفای نواز شریف عقب‌نشینی نمی‌کند. در این ارتباط، طاهر القدری در جریان تظاهرات‌ ضددولتی پاکستان جزئیاتی درخصوص اینکه کشورش باید بعد از انقلاب چگونه اداره شود، ارائه کرد. وی در جمع حامیانش گفت که نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، پایتخت را ترک کرد و به سکونتگاهش در راولپندی لاهور رفته است و از آنجا در آخرین لحظات از حکمرانی‌اش، دستور می‌دهد. وی از اقامت شریف در لاهور در شرایطی که اسلام‌آباد صحنه اعتراضات مردمی است، انتقاد کرد و گفت: زمان به سرعت برای او رو به پایان است. سیستم حکمرانی پاکستان فاسد است و نمی‌توان آن را بدون کودتا تغییر داد.

رهبر حزب عوامی پاکستان (PAT) افزود: این سیستم دموکراتیک که به اصطلاح پیشتاز است نمی‌تواند مسائلی را که مردم با آن مواجه هستند، حل کند. تغییر در سیستم اجرایی کنونی باید با تغییرات واقعی همراه باشد و به‌همین دلیل انقلاب کردن غیرقابل اجتناب است؛ چون که این یک سیستم ضد قانون اساسی است. سیاستمداران تلاش می‌کنند تا سیستم خودشان را که به آنها اجازه فساد می‌دهد، حفظ کنند و به این سیستم دموکراتیک می‌گویند.

رهبر معترضان ضد دولت پاکستان تاکید کرد: تاجران و سیاستمداران و بوروکرات‌ها یک ائتلاف بزرگ فشار در کشور تشکیل داده‌اند و باید تغییرات ساختاری که لازمه انقلاب است، انجام شود. پاکستان می‌تواند سالانه چهار هزار میلیارد روپیه درآمد داشته باشد و نیازی به وام‌های خارجی برای اداره کشور وجود ندارد. پاکستان منابع زیادی در اختیار دارد اما متاسفانه دولت‌ها و حاکمان فاسد تنها می‌خواهند که زندگی لوکس خود را حفظ کنند و آن منابع را از دسترس مردم پاکستان دور کنند. وی همچنین از اقدامات ارتش پاکستان برای مبارزه با شبه‌نظامیان طالبان تقدیر کرد و سیاست‌های نواز شریف را زیر سوال برد. طاهر القدری همچنین از برادر نخست‌وزیر پاکستان، شهباز شریف، به‌دلیل حمایت از تروریست‌های پنجاب برای پیروزی در انتخابات انتقاد کرد.