صدام دوم  هم کشته شد

گروه جهان:تلویزیون عراق روز گذشته از کشته شدن عزت ابراهیم الدوری، معاون صدام حسین خبر داد.گفته می‌شود وی از جمله افرادی بوده که در رشد گروه داعش در این کشور نقش مهمی داشته است.زمانی از عزت ابراهیم الدوری به‌عنوان دست راست صدام حسین یاد می‌شد.گفته شده که او در نزدیکی شهر حمرین در استان اربیل کشته شد. رائد الجبوری استاندار صلاح الدین در همین رابطه اعلام کرد: عزت ابراهیم الدوری معاون صدام در کوه‌های حمرین کشته شد. این خبر را کریم موسی سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق هم تایید کرده است. عزت الدوری در یک عملیات تعقیب و گریز دو ساعت و نیمه همراه با ۶ نفر همراه به هلاکت رسیده است.‎ شبکه تلویزیونی السومریه نیوز هم در همین رابطه اعلام کرد: اقدامات از طریق آزمایش‌

«دی ان ای» برای اطمینان یافتن از اینکه جسد فرد کشته شده متعلق به عزت الدوری است، در جریان است. هلاکت عزت الدوری در منطقه المحصوره بین ناحیه العلم و کوهستان حمرین صورت گرفت. نیروهای تیپ پنجم داوطلب مردمی با شرکت نیروهای داوطلب مردمی ناحیه العلم در شرق تکریت عصر روز جمعه توانستند عزت الدوری تروریست را بعد از شناسایی یک کاروان متشکل از سه خودرو از جمله یک دستگاه خودروی دو دیفرانسیل و دو دستگاه خودروی پیک آپ در منطقه المحصوره به هلاکت برسانند. وی مهم‌ترین مقام ارشد حزب منحله بعث عراق بود که تاکنون توسط نیروهای ائتلاف و دولت عراق دستگیر نشده‌است. در ورق‌های پاسور مقام‌های ارشد بعثی تحت تعقیب که آمریکایی‌ها منتشر کرده‌اند، عزت ابراهیم «شاه خاج» است و جایزه ده میلیون دلاری برای دستگیری وی تعیین شده‌است. پس از اعلام خبر مرگ وی توسط تلویزیون عراق عکس‌هایی درباره مرگ عزت ابراهیم الدوری به‌طور وسیعی منتشر شده است.مرگ او دستاورد مهمی برای دولت عراق در مبارزه با گروه‌های افراطی به‌شمار می‌رود.

دست راست صدام

عزت ابراهیم الدوری یک فرمانده نظامی عراقی بود. او معاون اول سابق صدام حسین رئیس‌جمهور عراق و نایب رئیس شورای رهبری انقلاب عراق تا سال ۲۰۰۳ و اشغال عراق توسط آمریکا بود.

عزت ابراهیم چند روز پس از اعدام صدام حسین از سوی طرفداران حزب بعث عراق به‌عنوان رهبر جدید حزب بعث معرفی شد. وی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ دو پیام ویدئویی منتشر کرده و تمام نیروهای ملی اسلامی عراق را به ائتلاف با یکدیگر و مقاومت در مقابل دولت بغداد فراخوانده بود. ابراهیم، رهبر معنوی برخی گروه‌های شورشی فعال برای مقاومت علیه نیروهای خارجی مستقر در عراق و دولت بغداد بود. در جریان حمله نیروهای دولت اسلامی عراق و شام در سال ۲۰۱۴ بسیاری از عزت ابراهیم به‌عنوان یکی از فرماندهان پشت پرده شورشیان در شمال عراق یاد می‌کردند.