حضور برادر رهبر کره‌شمالی در لندن موجب حیرت ناظران سیاسی در این کشور شد. در حالی که در بیشتر اخبار مربوط به کره‌شمالی، «اون»، رهبر این کشور در صدر اخبار قرار می‌گیرد، این‌بار کیم جونگ چول برادر رهبر کره‌شمالی مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است. به گزارش سایت خبری اسپوت‌تینک، برادر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی که اطلاعات اندکی درباره زندگی وی در دست است، روز چهارشنبه در کنسرت اریک کلپتون، گیتاریست مشهور موسیقی راک بریتانیا در لندن دیده شده است.

این مطلب را شبکه تلویزیونی ژاپنی TBS گزارش داده است. ادعا می‌شود که فیلمبردار شبکه تلویزیونی ژاپنی در سالن کنسرت توانسته از کیم جونگ چول که اکنون تقریبا ۳۴ سال دارد، تصویر‌برداری کند. در این تصاویر برادر رهبر کره شمالی تی‌شرت، شلوار مشکی و نیم تنه چرمی کوتاه به تن داشته که با یک دختر وارد کنسرت می‌شود. پیش از این کیم جونگ چول را در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ نیز در کنسرت‌های اریک کلپتون در آلمان و سنگاپور نیز دیده بودند. طبق برخی از اطلاعات برادر رهبر کره‌شمالی در گذشته این گیتاریست مشهور را برای انجام کنسرت خصوصی به پیونگ یانگ دعوت کرده بود. کیم جونگ چول چند سال بزرگ‌تر از کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی است. رهبر کره شمالی دارای یک برادر ارشد ناتنی به نام «کیم جونگ نام» نیز است که ثمره ازدواج پدرش با یک زن دیگر غیر از مادرش است. می‌گویند وی احتمالا در منطقه ویژه ماکائو در چین زندگی می‌کند و گاهی در مصاحبه‌هایی با نشریات خارجی حضور می‌یابد. سایت خبری بی‌بی‌سی نیز گزارش می‌دهد برخی از رسانه‌ها مطرح کرده بودند شخصی که در تصاویر تلویزیونی شبکه ژاپنی دیده شده، برادر بزرگ‌تر کیم جونگ اون نبوده و شباهت ظاهری با وی داشته است اما یکی از مقامات سابق کره‌شمالی حضور چول را در کنسرت اریک کلپتون تایید می‌کند. در این تصاویر دیده شده است که چند خبرنگار به سمت وی می‌روند اما محافظان شخصی چول آنها را به عقب هل‌می‌دهند. یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی که در کنسرت حضور پیدا کرده بود می‌گوید او نیز همچون سایر طرفداران اریک کلپتون در سالن حضور پیدا کرده بود؛ اما دورتادور وی محافظان شخصی قرار داشتند. سیمون پترسون می‌گوید که در تمام طول کنسرت وی ترانه‌های اریک کلپتون را زیر لب همخوانی می‌کرد. کیم مادن که گرداننده وبلاگ کیم‌ها است، می‌گوید که او از معدود اعضای خاندان کیم‌هاست که به کشورهای غربی سفرهای متعددی داشته است. او می‌گوید برادر بزرگ‌تر رهبر کره‌شمالی در این سفر از ویزای دیپلماتیک استفاده کرده است.

گزارش شده است که وی در دو روزی که در لندن حضور داشته، در هتل «چلسی هاربور» در غرب لندن اسکان گزیده است. هزینه یک اتاق در این هتل در شبانه‌روز به ۳۲۹۰ دلار می‌رسد. یونهاپ، سایت خبرگزاری کره‌جنوبی می‌گوید که وی پس از کنسرت روز جمعه عازم روسیه شد. براساس گزارش‌ها کیم جونگ چول فرزند همسر چهارم کیم جونگ ایل بوده است. از او بزرگتر نیز، کیم جونگ نام است که وی هم‌اینک در ماکائو به‌سر می‌برد و گفته می‌شود در کار قمار است. «نام» همان کسی است که قصد داشته با پاسپورت جعلی به ژاپن سفر کند و از نزدیک دیزنی‌لند این کشور را مشاهده کند. همین موضوع موجب می‌شود، وی که بخت نخست رهبری کره‌شمالی را داشته مورد غضب پدر قرار بگیرد و قرعه فال به نام «اون» زده شود. اما چول بنا به گفته سرآشپز مخصوص پدرش به این دلیل مورد غضب قرار گرفته بود که دارای روحیات خاصی بوده است. به ادعای سرآشپز ژاپنی کیم‌ها، ایل همواره چول را به دلیل اینکه وی را مثل یک دختر کوچک می‌دیده، برای رهبری کره‌شمالی فاقد صلاحیت می‌دانسته است.