گروه جهان: سربازان عراقی با پشتیبانی نیروهای مردمی در حال پیشروی به سمت الرمادی هستند تا این شهر را در کمتر از یک هفته پس از سقوط از نیروهای داعش بازپس گیرند. به گزارش شبکه خبری الجزیره، نیروهای ارتش عراق توانسته‌اند در شهری در نزدیکی الرمادی پیشروی‌های قابل توجهی داشته باشند تا در نهایت خود را برای حمله نهایی به شهر الرمادی آماده کنند. داعش در کمتر از یک هفته توانست در عراق و سوریه پیشروی‌های عجیب و غریبی داشته باشد و همین موضوع موجب نگرانی ناظران سیاسی شده است. به‌رغم این پیشروی‌ها، از عراق خبر می‌رسد نیروهای ارتش توانسته‌اند در ضد حملات خود علیه داعش، خود را به شهر الرمادی نزدیک کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سربازان عراقی با یورش به مواضع گروه «دولت خودخوانده اسلامی» در شهر الرمادی، روز شنبه، موفق به بازپس‌گیری مناطقی از شرق این شهر شدند. مقامات امنیتی عراق بیان می‌ کنند که این عملیات صبح شنبه با هدف تصرف شهرک حصیبه در ۷ کیلومتری الرمادی آغاز شد، شهرکی که هفته گذشته به دست گروه «داعش» افتاده بود. یک سرهنگ نیروی پلیس عراق در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: «منطقه حصیبه اکنون تحت کنترل کامل است و سربازان در حال پیشروی برای آزادسازی شهرک‌های اطراف آن هستند.» شهر الرمادی هفته گذشته به‌طور کامل به تصرف دولت خودخوانده اسلامی در آمد که سخت‌ترین شکست بغداد در یک سال گذشته به شمار می‌آید. با این حال شبه‌نظامیان شیعه و سربازان عراقی بلافاصله عملیات برای بازپس‌گیری الرمادی را آغاز کردند.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داده است که حدود ۳ هزار نفر از نیروهای مردمی به پایگاه نظامی نزدیک الرمادی وارد شده‌اند تا در عملیات آزادسازی مجدد آن مشارکت داشته باشند. خبرگزاری فرانسه هم از حضور گسترده نیروهای چندگانه ضد گروه «داعش» در دره فرات خبر داده که آماده عملیات برای بازپس‌گیری الرمادی هستند. این گزارش می‌گوید که شیخ رافع عبدالکریم الفهدوای، یکی از شاخص‌ترین رهبران قبایل سنی مذهب منطقه نیروهای خود را در اطراف الرمادی مستقر کرده که شناخت این نیروها از ناحیه امری کلیدی به شمار می‌آید. در عین حال که شبه‌نظامیان شیعه موسوم به «حشد الشعبی» نیز در منطقه حضور یافته‌اند.در هفته گذشته، نیروهای داعش توانستند کنترل این شهر را به‌دست گیرند و گفته می‌شود نیروهای عراقی، سلاح‌هایی را که از آمریکا تحویل گرفته بودند، در الرمادی جا گذاشته‌اند. این سلاح‌ها هم‌اکنون در اختیار نیروهای داعش قرار گرفته است.