ادعای وال‌ استریت‌ ژورنال: پست‌های توئیتری در ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی نقش داشتند

وال استریت ژورنال اعلام کرده که حجم انبوه برداشت‌های مشتریان که منجر به سقوط بانک «سیلیکون‌ولی» شد، از طریق توئیتر شکل گرفت ‌. این اولین باری است که انتشار پست‌های توئیتری باعث هجوم مردم برای خارج کردن سپرده‌های خود از بانک‌ها می‌شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، پست‌های روزهای اخیر توئیتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به افزایش نگرانی‌ها در مورد سیستم بانکی ایالات متحده دامن زدند، زیرا طیفی از کاربران حدس می‌زدند که هرج و مرج بیشتری در راه است، بنابراین تصمیم به خارج کردن پول های خود گرفتند.

در این پست ها برخی از کاربران سعی در ارائه توصیه های مالی با هدف کمک به خوانندگان داشتند. برخی دیدگاه افراطی تر خود را نسبت به این وضعیت ترویج کردند. قانون‌گذاران و ناظران رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که این پیام‌ها در زمانی که اعتماد به سیستم بانکی کشور متزلزل شده بود، باعث نگرانی شد.

 هفته گذشته مشتریان بانک سیلیکون ولی ۴۲ میلیارد دلار را در یک روز از آن برداشت کردند و این بانک را با ۱ میلیارد دلار مانده نقدی منفی باقی گذاشتند. برداشت‌های حیرت‌انگیز با سرعتی که توسط بانکداری دیجیتال امکان‌پذیر شده بود، آشکار شد و احتمالاً با انتشار وحشت در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی  به خصوص توئیتر ایجاد شد.

در روز منتهی به فروپاشی بانک، چندین سرمایه‌گذار در توئیتر از پلتفرم‌های بزرگ خود برای به صدا درآوردن هشدار استفاده کردند آن ها از استارت‌آپ‌ها خواستند تا در مورد جایی که پول نقد خود را نگهداری می‌کنند، تجدیدنظر کنند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بنیانگذاران و مدیران عامل توییت هایی را در مورد وضعیت نگران کننده بانک در کانال های خصوصی اسلَک به اشتراک گذاشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.