ما می خواهیم همه چیز شفاف باشد، مجمع تشخیص نمی خواهد

محمد حسن آصفری بیان کرد: با توجه به نزدیک‌ شدن زمان انتخابات مجلس شاهد آن هستیم که برخی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی با هدف تبلیغات زودرس انتخاباتی و به نیت تخریب چهره نمایندگان در تلاشند به مجلس هجمه وارد کرده و با این اقدام، رویکردها و اقدامات مثبتی را که در طول فعالیت مجلس یازدهم به انجام رسیده است زیر سؤال ببرند.موضوع شفافیت آرا وحمله به آن نیز ازجمله همین حربه‌ها و برنامه‌هاست که مجلس در این‌باره آنچه را که باید انجام داده و مجمع تشخیص مصلحت نظام است که باید در این‌باره نظر نهایی خود را اعلام کند.

مجمع تشخیص خواهان استثناهایی در این قانون است اما مجلس بر نظر خود که نبود هیچ استثنایی در شفافیت آراست تأکید دارد و از این منظر وظیفه مجلس و رئیس آن به خوبی انجام شده است و نباید مجلس را مقصر تأخیر در تصویب نهایی این مصوبه قلمداد کرد.

معتقدم، شفافیت آرای نمایندگان، دستگاه‌های اجرایی و قوای سه‌گانه سبب می‌شود مردم نظارت بهتر و بیشتری بر خادمان خود داشته باشند از این منظر رضایت آنان بیشتر جلب خواهد شد. چنین وضعیتی می‌تواند زمینه سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب را که به‌دنبال ایجاد ناراضی‌تراشی در جامعه هستند را از بین ببرد و اهداف سیاسی این گروه‌ها را که به‌دنبال تسویه‌حساب سیاسی با مجلس و رئیس آن هستند را ناکام بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.