کرمانشاه آماده‌باش شد

به دنبال صدور هشدار سطح قرمز از سوی هواشناسی کرمانشاه، دستگاه‌های خدماتی و امدادی همچون هلال‌احمر در آماده‌باش هستند.

غوغای آشپزی علیرضا جهانبخش در هلند/ عکس

رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان برخی رودخانه ها، انسداد برخی از راه‌های روستایی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، گاز و آب از مخاطرات و اثرات این سامانه خواهد بود.

استوری خبرساز قهرمان دوومیدانی ایران/ آقای چاقوکش و چماق‌کش دغدغه‌مند وطن است!

از این رو لایروبی و پاکسازی کانال‌ها، آب‌روها، راه های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، کنترل حجم آب سدها، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه شده است.

به همین منظور جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان به ریاست محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و با حضور سرپرست‌های معاونت های عمرانی و سیاسی- امنیتی و سایر مدیران عضو ستاد با موضوع آمادگی در برابر سامانه بارشی جدید و هشدار هواشناسی برگزار شد.

هشدار خسارت گسترده بارش‌های سیل‌آسا در تهران

اداره کل هواشناسی استان با اعلام هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است که یک سامانه بارشی قوی تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و به تدریج سبب رعد و برق، بارندگی، وزش باد و تگرگ در استان کرمانشاه و احتمالا سیلاب و آبگرفتگی در برخی نقاط می‌شود.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز از آماده‌باش نیروها و تجهیزات برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از این سامانه بارشی خبرداد و اظهار داشت: تجهیزات لازم آماده شده و شعب شهرستانی در آماده باش هستند که در صورت وقوع حوادث احتمالی به موقع وارد عمل شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.