بازداشت فروشنده لوازم آرایشی تقلبی در اینستاگرام+جزئیات

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از بازداشت یک فروشنده محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیراستاندارد در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا سلطان‌آبادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای شرق استان تهران مراجعه و اعلام کرد که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به خرید محصولات آرایشی و بهداشتی کرده، اما پس از دریافت اجناس خریداری شده متوجه عدم اصالت کالا و تقلبی بودن آن شده است. در همین راستا نیز رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به رسیدگی به این پرونده از سوی ماموران پلیس فتا گفت:‌ماموران در نخستین گام با اقدامات فنی و تخصصی، متهم مورد نظر را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی این فرد در طی عملیاتی در  مخفیگاه خود دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل دستگیری این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن مقادیر قابل توجهی لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای شرق استان تهران با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی، گفت: این فرد تحت بازجویی قرار گرفت و گرچه سعی داشت خود را بی‌گناه نشان دهد، اما پس از مواجهه با مستندات جمع‌آوری شده از سوی ماموران پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت که ابتدا با تبلیغات گسترده و اغواکننده و درج تصاویر محصولات آرایشی و بهداشتی معروف در شبکه‌های اجتماعی، موفق به جذب کاربران در صفحات خود شده و سپس اقدام به فروش محصولات کرده است. این فرد معترف شد که در ازای دریافت مبلغ محصولات اصلی، اقدام به ارسال محصولات تقلبی، بی‌کیفیت و تاریخ گذشته کرده است.  

سلطان آبادی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده، گفت:‌این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.  

وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد:‌ برخی کانال‌ها و صفحات غیرمجاز در فضای مجازی بدون داشتن مجوز و با تبلیغات جعلی سعی در فروش محصولات آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت دارند در همین راستا نیز شهروندان باید بابت تهیه اقلام آرایشی و بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت خرید خود را حتما از طریق فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده انجام دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.