عدد طلایی بازار برای دلار چند است؟

سایه محرم بر قیمت دلار/ سکه هتریک کرد

کدخبر: ۵۸۸۵۳۷
سکه در رشد 500 هزار تومانی هتریک کرد و عدد طلایی بازار برای دلار ۴۸ هزار و ۳۰۰ عنوان می‌شود.
سایه محرم بر قیمت دلار/ سکه هتریک کرد

به گزارش اقتصادنیوز قیمت سکه امامی در معاملات چهارشنبه هم رشد 500 هزار تومانی داشت و وارد کانال 28 میلیون شد و در 28 میلیون و 300 هزار تومان معامله می‌شد. معامله‌گران می‌گویند تمامی بازارها سه روز گذشته با برخورد به کف رشد داشتند.

سکه با برخورد به 26 میلیون و 800 هزار تومان دو کانال بالا آمده،  دلار هرات  با برخورد به 47 هزار و 900 تومان تا یک کانال رشد داشته، و طلای آبشده هم با برخورد به حمایت 9 میلیون و 800 هزار تومان افزایشی شد و بالای 10 میلیون و 100 هزار تومان در مثقال معامله می‌شد.

قیمت  دلار هرات  در 48 هزار و 800 تومان شروع کرد و با یک افزایش تا 49 هزار هم بالا رفت اما با توجه به این موضوع که معامله‌گران این سطح را مقاومت روانی مهمی می‌دانستند آنجا فروشنده شدند و دوباره قیمت به 48 هزار و 800 تومان رسید. فرق این روزهای قیمتی نسبت به چند روز قبل این است که همه نظر فروش داشتند و الان اینطور است که قیمت به این حمایت رسید بخرید و در مقاومت فلان بفروشید. یعنی چند روز پیش خریدار ترس داشت و در لاک دفاعی بود اما الان نه.  قیمت دلار  در تهران هم با رشد به کانال 49 هزار تومان رفت.

در بازار درمورد این رشدها دو نظر متفاوت وجود دارد. اولی این بود که بخاطر تعطیلی بازارها برای محرم این رشدها کار نوسان‌گیرها است و دوباره بعد از تعطیلات قیمت‌ها به جایی که بودند برمی‌گردند. نظر دوم این بود که قیمت‌ها با کاهش به کف رسیده بودند و آن نرخ‌ها برای خریدار سود می‌داد، خریدار هم به بازار آمد. درواقع این دسته معتقدند قیمت‌ها در آن سطح برای خریدار ارزنده بودند.

سوژه بازار چهارشنبه دینار عراق بود. این روزها خرید و فروش دینار به واسطه محرم و سفر به عراق داغ است. قیمت دینار در بازار تهران بین 32 هزار و 500 تا 34 هزار تومان معامله می‌شود. این درحالیست که بر اساس نرخ برابری دینار به دلار، قیمت دینار در ایران حوالی 31 هزار و 700 تومان برآورد می‌شود. البته معامله‌گران می‌گویند این موضوع در بازار  کاملا جا افتاده‌ و همیشه در محرم قیمت دینار به خاطر تقاضای بالا، گران‌تر می‌شود.

فنی‌ها می‌گویند تا زمانیکه قیمت دلار بالای 48 هزار و 600 تومان است دوباره می‌تواند برای شکستن مرز مقاومتی 49 هزار تلاش کند. اما اگر  قیمت دلار  مرز حمایتی 48 هزار و 600 تومان را از دست بدهد عدد طلایی بازار 48 هزار و 300 تومان است و بالای آن شانس صعود بیشتر است. یکسری از تکنیکال‌کاران معتقدند بین 49 هزار و 200 تا 600 تومان یک گپ وجود دارد که دلار باید آن را در چارت پر کند. معامله‌‌گران می‌گویند اگر از این مرز رد شود روند جدید شکل می‌دهد اما اگر در شکستن این دامنه ضعف داشته باشد فشار فروش زیاد خواهد شد.

نکته بازار این بود که در  بازار ارز  هرات گفته می‌شد شب گذشته یک حساب ایرانی دلار را در 48 هزار و 900 تومان خریدار بوده و این درحالیست که حداکثر قیمت دلار در معاملات سه‌شنبه 48 هزار و 800 تومان بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید