وزیرخارجه سوریه: از گسترش روابط ایران و کشورهای عربی حمایت می‌کنیم

 

 وزیر خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه سوریه گفت: یکی از محورهای رایزنی در جریان دیدار امروز پیگیری توافقات دو کشور در جریان سفر اخیر رییس‌جمهور به سوریه بود.

حسین امیر عبداللهیان در ادامه گفت: پیشرفت‌های خوبی در اجرای توافقات تجاری، اقتصادی و فناوری دو کشور انجام شده است.

وی همچنین گفت: در مدت اخیر شاهد آغاز سفر زائران ایرانی به سوریه بودیم.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این نشست تصریح کرد: اتفاق نظر داریم که روند آستانه به فعالیت خود ادامه دهد و در برنامه‌ریزی‌ها، برگزاری نشست وزیران امور خارجه و روسای جمهور کشورهای عضو روند آستانه در دستور کار طرفین قرار دارد.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی گفت: نگرانی‌های ترکیه در خصوص مرزهای مشترک سوریه و ترکیه را به خوبی درک می‌کنیم و در عین حال معتقدیم که روش و حضور نظامی در این زمینه راه حل نیست.

امیرعبداللهیان گفت: چارچوب نشست چهار جانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه مناسب‌ترین مسیر دیپلماتیک برای توافق و استمرار امنیت در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه است.

وزیر امور خارجه سوریه در نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: سفر اخیر رییس‌جمهور ایران به دمشق صفحه جدیدی را در گسترش روابط دو کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، فیصل مقداد تاکید کرد : حضور آمریکا در شمال سوریه نامشروع است.
وی ادامه داد: جنایت‌های آمریکا در سوریه جنایت جنگی است. این جنایت‌ها پایان می‌یابد و ملت سوریه اجازه نمی‌دهد که اشغالگری و جنایت آمریکا در سوریه ادامه پیدا کند و آنها را مجبور می‌کنند که سوریه را ترک کنند.

وی گفت: ما از گسترش روابط ایران و کشورهای عربی حمایت می‌کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.