ایران بزرگترین قربانی تروریسم در دنیا است/امنیت ایران مهمترین دستاورد برای مردم است

امام‌جمعه آستارا گفت: کشور ایران بزرگترین قربانی تروریسم در دنیا بوده است و از جمله شهیدان سال‌های نخست پیروزی انقلاب گواه این مدعا هستند.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا با اشاره به هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم بیان کرد: آمریکای جنایتکار در هر جای جهان که قدم گذاشته جز قتل، جنایت و آدم‌کشی کار دیگری نکرده ولی مدعی مبارزه با تروریسم است که این ادعا با اقدام‌های خصمانه آنها هیچ سنخیتی ندارد.

وی با گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، افزود: ترورهای کور دهه شصت، ترور دانشمندان هسته‌ای، مردم بی‌گناهی که از سوی عوامل گروه‌های تکفیری ترور شدند و ایجاد بزرگترین گروه تروریستی جهان با نام داعش برای نابودی جمهوری اسلامی ایران، همه و همه گواه این مساله است.

امام‌جمعه آستارا اظهار کرد: امروز اما با لطف خدا امنیت ایران به عنوان موتور پیشران پیشرفت کشور در سایه تلاش‌های نیروهای مختلف نظامی، انتظامی، امنیتی و جانفشانی رزمندگان جبهه مقاومت مهمترین دستاورد برای مردم و منطقه است و همه پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در سایه این امنیت حاصل شد.

درخواست یک امام جمعه برای کنترل گرانی‌ها در بازار

وی به مناسبت سوم شهریور، سالروز اشغال ایران از سوی متفقین در جنگ جهانی دوم و بی‌کفایتی حکومت پهلوی در مقابله با متجاوزان و اشغالگران، عنوان کرد: پهلوی نه تنها در مقابل هجوم بیگانگان ایستادگی نکرد، بلکه مناطق بسیاری از کشورمان را در سال‌های مختلف تقدیم بیگانگان کرد.

باقری ارومی ادامه داد: برخلاف تلاش عده‌ای برای بزک کردن چهره پهلوی و معرفی رضاخان به عنوان پدر ایران نوین، دوست‌دار علم و صنعت و شخصی که در حکومت خود اقتدار داشته است، واقعیت را مردم با چشمان خود دیده‌اند و آن هم چیزی جز بی‌کفایتی و خیانت نبوده است.

وی تصریح کرد: هنگامی که برخی با وارونه جلوه دادن حقیقت برای فریب دادن افراد ناآگاه تلاش می‌کنند تا تاریخ را جور دیگری جلوه دهند، اهمیت جهاد تبیین مشخص می‌شود که باید در قالب آن واقعیت‌ها را برای جوانان بازگو کرد و به آنها گفت که در زمان حکومت پهلوی حتی خیلی از شهرها و روستاها از نعمت راه، برق، انرژی و بهداشت نیز محروم بودند.

امام‌جمعه آستارا همچنین با اشاره ثواب بسیار زیارت امام حسین (ع) یادآور شد: زیارت اربعین از مهمترین زیارت‌های ویژه ایشان است و توصیه می‌شود زائران سفر کوتاهی داشته باشند تا فرصتی برای سایر علاقه‌مندان هم به منظور شرکت در این مراسم باشکوه فراهم گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.