سفارت سوریه در عربستان بازگشایی شد

روزنامه سوری الوطن در این زمینه اعلام کرد که در راستای اجرای تصمیم سوریه و عربستان برای ازسرگیری فعالیت‌های دیپلماتیک متقابل در دو کشور، سفارت سوریه در ریاض بعد از حدود یک دهه بازگشایی شد و «احسان رمان» سرکنسول سوریه وارد ساختمان سفارت این کشور در ریاض شد تا فعالیت‌های دیپلماتیک دمشق در عربستان از سرگرفته شود.

بر اساس این گزارش، هیئت دیپلماتیک سوریه در عربستان شامل احسان رمان، عامل الطیان، حسین بن عبدالعزیز و راکان داوود است.

احسان رمان به عنوان سرکنسول سوریه بعد از ورود به مقر سفارت این کشور در ریاض اعلام کرد، سفارت سوریه در ریاض خانه همه سوری‌هاست و به همه فرزندان سوریه در عربستان خدمت می‌کند و بهترین خدمات را به شهروندان سوریِ مقیم عربستان سعودی ارائه می‌دهد.

وی افزود، ما در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر درهای سفارت را برای استقبال از شهروندان سوری باز کنیم و خدمات مربوطه را به بهترین شکل به آنها ارائه دهیم.

در تاریخ ۹ مه بعد از استقبال «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در نشست سران عربی که در عربستان برگزار شد، ریاض و دمشق اعلام کردند که فعالیت‌های دیپلماتیک متقابل خود را از سر می‌گیرند.

در ماه آوریل نیز «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در اولین سفر رسمی خود به عربستان از زمان قطع روابط دو کشور طی یک دهه گذشته، وارد جده شد. به فاصله کوتاهی از این سفر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان نیز در ۱۸ آوریل در سفری رسمی وارد دمشق شده و با بشار اسد دیدار و گفتگو کرد.

منابع مربوطه در دمشق گزارش دادند که عربستان و سوریه اقدامات لازم جهت تعیین سفرای خود را انجام داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.