روایتی از بی‌توجهی شورای نگهبان به تذکر رهبری

حقوقدان و معاون قوانین مجلس پیشین گفت: مردم شاید یک سؤالشان این است که رهبری صریحاً گفتند که اجحاف شده و باید جبران شود و به نظر، موضوع این سخن هم جز آقای لاریجانی نبود ولی اقدامی نشد.

حسین میرمحمد صادقی درباره ردصلاحیت برخی چهره‌های مطرح در سال‌های اخیر توسط شورای نگهبان، گفت: واقعاً هنوز مردم راجع به برخی از رد صلاحیت‌ها یا عدم احراز صلاحیت های شورای نگهبان تردیدهای جدی دارند.

واکنش سخنگوی دولت به اظهارات همسر رئیسی درباره «بانوی اول»

وی افزود: در مورد رد صلاحیت مرحوم آیت الله هاشمی تردید جدی دارند که چرا ایشان باید به دلایلی که مشخص نشد، به دنبال جلسه ای که مثلا وزیر وقت اطلاعات به شورای نگهبان می رود و یک حرفهایی می زند که مصلحت نظام چنین است و چنان نیست شورای نگهبان این تصمیم را بگیرد. این دخالت در صالحیت های جاهای دیگر است اینکه هر مرجع و نهادی سعی کند صالحیتش را گسترش دهد، به نظر من خطر بسیار بزرگی است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: راجع به رد صلاحیت آقای علی لاریجانی واقعاً مردم قانع نشدند و این برداشت در مردم تقویت شد که در میان خودی ها هم خودی تر وجود دارد که فقط آنها باید در صحنه بمانند و در واقع شورای نگهبان به جای مردم تصمیم می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حالا شورای نگهبان ممکن است بگوید من در مقام پاسخگویی به نامزدها نیستم، ولی در مورد توصیه رهبری، مردم شاید یک سؤالشان این است که ایشان صریحاً گفتند که اجحاف شده و باید جبران شود و به نظر، موضوع این سخن هم جز آقای لاریجانی نبود ولی اقدامی نشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.