شنیده شدن صدای چندین انفجار در اطراف دمشق/علت چه بود؟

منابع خبری گزارش داد که صدای چندین انفجار در اطراف شهر دمشق به گوش رسیده است، ولی هنوز علت این انفجارها مشخص نیست.

برخی از منابع غیر سوری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی بار دیگر به دمشق حمله کرده و سامانه‌های پدافندی سوریه هم این حملات را دفع کرده‌ است.

این در حالی است که منابع رسمی سوریه هنوز صحت این حملات را تأیید نکرده‌اند.

ترس بلینکن و نتانیاهو از حملات راکتی و موشکی مقاومت و انتقال به پناهگاه

وزارت دفاع سوریه هم بامداد یکشنبه درباره حمله تجاوزکارانه رژیم موقت صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب بیانیه‌ای صادر کرد.

یک مقام رسمی ارتش سوریه در این زمینه گفت: «حدود ساعت ۲۳:۳۵ شنبه چهاردهم اکتبر ۲۰۲۳، دشمن اسرائیلی از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه، فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف حمله هوایی قرار داد که منجر به خسارات مادی به باند فرود و از سرویس خارج شدن آن شد».

در این بیانیه آمده است: «این تجاوز جدید، تأییدی بر رویکرد جنایتکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل است که امروزه به وضوح در جنایات مستمر آن علیه مردم فلسطین و کشتارهایی که علیه غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان انجام می‌دهد، تجسم یافته است».

دمشق در ادامه تاکید کرد: «این همچنین گواه روشنی است که دشمن تروریست [صهیونیست] به قوانین و موازین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و با حمله به فرودگاه‌های غیرنظامی ثابت می‌کند که خاستگاه تروریسم و ​​بزرگترین حامی سازمان‌های تروریستی در منطقه و به‌ویژه سوریه است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.