رئیس موساد به قطر رفت/  مذاکرات تل‌آویو و دوحه برای آزادی اسرای اسرائیلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وبگاه آمریکایی آکسیوس نوشت که دو مقام صهیونیست گفتند که کابینه نظامی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته تصمیم گرفت عملیات زمینی گسترده خود را در غزه آغاز کند، زیرا میانجیگری قطر هیچ نتیجه‌ای نداشت.

این دو مقام افزودند که رژیم صهیونیستی این تصمیم را تا حدی به این دلیل گرفته است که حماس فهرست اسامی تمامی اسرایی که در اختیار دارد از طریق قطر به این رژیم نداده است.

حماس به مقامات قطری گفته هنوز در حال بررسی مکان و هویت همه اسیران است. اما مقامات صهیونیست مدعی شدند که احساس غالب در بیت المقدس این است که این فقط یک تاکتیک برای خرید زمان و جلوگیری از عملیات زمینی رژیم صهیونیستی است. سفر دیوید بارنیا، رئیس موساد به دوحه پس از آغاز عملیات زمینی انجام شد. او مذاکرات مربوط به اسیران صهیونیست را از سر گرفت، که دو منبع آگاه به این موضوع به آکسیوس گفتند، مذاکرات مثبت و سازنده بود، اما منجر به پیشرفت نشد.

به گزارش آکسیوس، یک منبع سوم آگاه از این مذاکرات گفت که پیشرفت‌هایی حاصل شده است. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. وزارت امور خارجه قطر هم بلافاصله به سوالات پاسخ نداد. سخنگوی حماس نیز بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.