آیت الله جنتی در مراسم ترحیم همسرش + عکس

در این مراسم محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، آیت‌الله خاتمی، آیت‌الله حسینی‌ بوشهری و آیت‌الله کعبی از هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و تعدادی از نمایندگان این مجلس، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهوری و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعداد دیگری از شخصیت‌ها و مقامات کشوری همچون آیت‌الله امامی کاشانی حضور داشتند.

سیداحمد خاتمی در این مراسم با اشاره به آیه ۹۶ سوره نحل اظهار کرد: هر انسان دارای دو جنبه زمینی و ملکوتی است؛ جنبه زمینی یا مُلکی انسان با مرگ پایان می‌یابد اما جنبه ملکوتی انسان ابدی است و با مرگ پایان نمی‌یابد که برخی دارای جنبه ملکوتی سعادتمندانه و برخی دارای جنبه ملکوتی شقاوتمندانه هستند.

هشدار تلویحی جنتی به عربستان درباره اسرائیل 

وی براساس همین آیه از قرآن کریم عنوان کرد: هر فرد به هر میزان که اعمالش خدایی باشد، باقی می‌ماند و به هر میزان که خدایی نباشد، از بین می‌رود و تباه می‌شود؛ این موضوع تنها به انسان‌ها اختصاص ندارد. مسجد قبا ماندنی شد اما مسجد ضرار افتتاح نشد و حتی پیامبر اکرم (ص) عمار را فرستادند تا مسجد را تخریب کنند.

عکسی از آیت الله جنتی در مراسم ترحیم همسر دومش /قالیباف و اژه ای هم آمدند

این عضو فقیه شورای نگهبان درباره انقلاب اسلامی نیز گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب خدایی به تمام معنا بود؛ بدین معنا که رهبر، مردم، شعارها و انگیزه‌ها الهی بودند. امام خمینی (ره) فرمودند که تمام مقصد ما، مکتب ماست.

وی با انتقاد از برخی افراد که عنوان می‌کنند انقلاب در سراشیبی سقوط قرار دارد، گفت: انقلاب اسلامی مردم بزرگ ایران در حال صعود است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آینده این انقلاب از گذشته‌اش روشن‌تر خواهد بود. انقلابی که الهی باشد در سراشیبی سقوط نبوده و نخواهد بود. نهضت اسلامی مردم ایران همچون خورشید درخشیده و خواهد درخشید.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین در ابتدای صحبت‌هایش به مجاهدت‌های آیت‌الله جنتی در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن اشاره کرد و گفت: صبر و شکیبایی ایشان در برابر حوادث و اتفاقات بی‌نظیر است و این فقیه بزرگوار همواره در طول زندگی خود مجاهدانه زیسته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.