ارتش سوریه یکی از فرماندهان جبهه النصره را به هلاکت رساند

وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: نیروهای ارتش سوریه سه‌شنبه هفت نوامبر سعید یوسف الرحمان، یکی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی جبهه النصره را که در بمباران شهرک القرداحه واقع در استان لاذقیه دست داشت، در منطقه روستای معیان در استان ادلب هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.

کولت گفت: یکشنبه اعلام شد که نیروی هوایی روسیه انبار پهپادهای شبه‌نظامیان را در استان ادلب بمباران کرد.

معاون رئیس حمیمیم افزود: نیروی هوایی روسیه حملات هوایی را علیه برخی اهداف متعلق به تشکل‌های مسلح غیرقانونی که در بمباران پایگاه‌های نیروهای دولت سوریه دست داشتند، اجرا کرد و در شهرک‌های فیلفل و اریحا در استان ادلب، مخفیگاه‌های زیرزمینی شبه‌نظامیان و مرکز کنترل پهپادها بمباران شدند.

گروه‌های شبه‌نظامی تحت رهبری گروه تروریستی جبهه النصره، در شمالی‌ترین مناطق حومه لاذقیه حضور داشته و بارها با خمپاره‌های مختلف و پهپادهای خود به مناطق امن حمله می‌کنند که در نتیجه آن ساکنان غیرنظامی این مناطق کشته و زخمی شده و دارایی‌های‌ آنها و اموال عمومی خسارت می‌بینند.

نیروهای ارتش روسیه به درخواست دمشق برای مداخله نظامی، در خاک سوریه حضور داشته و این مداخله که عمدتا در چارچوب کمک به نیروی هوایی ارتش سوریه بوده، علاوه بر مشاوره نظامی و استقرار یگان‌هایی از پلیس نظامی به آزادسازی بخش وسیعی از سوریه کمک کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.