در دیدار امیرعبداللهیان و نماینده ویژه گوترش در امور سوریه چه گذشت؟

گیر پترسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل نمایندگی کشورمان در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات سیاسی سوریه و راه‌های کمک به حل مشکلات این کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

فوری؛ گزارش جدید آژانس اتمی از میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران

امیرعبداللهیان بر تداوم کمک جمهوری اسلامی ایران به مأموریت نماینده ویژه دبیرکل برای کمک به حل مشکلات سوریه تاکید کرد. همچنین بر لزوم حمایت از دولت سوریه در تداوم مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت وضعیت سوریه به دلیل دخالت‌های آمریکا پیچیده شده و ده‌ها گروه تروریستی تحت تأثیر این مداخلات، همچنان امنیت سوریه را تهدید می‌کنند. وی تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده توسط آمریکا بر کشور سوریه را اقدامی علیه ملت سوریه توصیف کرد و خواستار تلاش‌های نماینده ویژه دبیرکل و نیز معاون کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای رفع تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه گردید.

گیر پترسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار به تشریح تلاش‌ها و برنامه‌های خود در کمک به حل بحران در سوریه پرداخت و دیدگاه‌های خود را در خصوص ادامه روند سیاسی این کشور و کمیته قانون اساسی تبیین کرد.

پترسون گفت تلاش خواهد کرد که تنش‌ها در سوریه کاهش یابد. وی اظهار امیدواری کرد تحولات جاری در فلسطین بر اوضاع سوریه تأثیر منفی نگذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.