پیام نظامی مسکو به تل‌آویو از بلندی های جولان

برخی منابع خبری ترکیه روز سه شنبه از حضور نظامیان روسیه نزدیک بلندی‌های جولان و ارسال پیام به رژیم اسرائیل خبر دادند.

به گزارش وبگاه  «ترکیش نیوزپیپر» این اقدام  در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس، ارسال پیام به تل آویو است.

بر اساس این گزارش، فیلمی که نیروهای روس مستقر در امتداد مرز فلسطین اشغالی را نشان می‌دهد از شبکه خبری «آرتی» روسیه پخش شده و حضور آنها را  در خط مقدم را آشکار می‌کند.

ابر خودرویی که پوتین با آن تردد می‌کند + عکس 

14020907000658_Test_NewPhotoFree

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.نظامیان روسیه در جنوب سوریه با ارتش این کشور در منطقه جولان و در مجاورت جولان اشغالی حضور دارند. روسیه، یکی از کشورهای پیشرویی بود که خواستار توقف نسل کشی غزه از سوی اسرائیل شد.

14020907000657_Test_PhotoN

این ویدئو که ظاهرا توسط نظامیان روس گرفته شده است، پیامی به اسرائیل می‌دهد. در این فیلم بلندی‌های جولان، پرچم روسیه، نظامیان روس و جبهه نظامی را نشان می‌دهد. پیام این فیلم این است که روسیه هر لحظه ممکن است وارد میدان شود.

در همین حال،  این فیلم بیانگر این است که حضور نظامی روسیه در سوریه همچنان ادامه دارد و می‌تواند به راحتی به مرز فلسطین اشغالی برسد. اخیرا جنگنده‌های رژیم اسرائیل فرودگاه دمشق در سوریه را بمباران کرند که از سوی روسیه به شدت محکوم شد.

 روسیه اعلام کرده که هرگز حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسد. اخیرا، یک عضو پارلمان روسیه گفت که مسکو هرگز چنین اقدامی را به رسمیت نخواهد شناخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.