تهدید نظامی سئول علیه کره شمالی/ جهنم ویرانی در انتظارت است

وزیر دفاع کره‌جنوبی امروز چهارشنبه به کره شمالی هشدار داد در صورت انجام اقدامات «بی پروا» از سوی پیونگ‌یانگ، تنها یک «جهنم ویرانی» در انتظار این کشور است.

در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از لغو توافقنامه نظامی بین دو کره در سال ۲۰۱۸، شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی، پس از آن که کره شمالی ماه گذشته اعلام کرد تمامی اقدامات نظامی متوقف شده تحت این پیمان را از سر خواهد گرفت، این هشدار را در جلسه ای با فرماندهان ارشد نظامی خود بیان کرد.

شین گفت: «کره شمالی تنها دو انتخاب دارد: صلح یا نابودی. اگر کره شمالی اقدامات بی پروایی انجام دهد که به صلح آسیب می‌زند، تنها جهنم ویرانی در انتظارش است.»

رهبر کره شمالی خودروی شخصی خود را تغییر داد + عکس

ماه گذشته، سئول قرارداد دوطرفه را در اعتراض به پرتاب اولین ماهواره جاسوسی نظامی کره شمالی ۳۰ آبان به حالت تعلیق درآورد. سپس پیونگ یانگ نیز این توافق را لغو کرد.

این توافق مبتنی بود بر اتخاذ تدابیری برای کاهش تنش و جلوگیری از درگیری‌های تصادفی، مانند ممنوعیت رزمایش‌ها و مانورهای نظامی در نزدیکی مرزهای زمینی و دریایی، خلع سلاح منطقه امنیتی مشترک (JSA) و عقب‌نشینی پست‌های نگهبانی در داخل منطقه غیرنظامی (DMZ) که دو کره را از هم جدا می کند.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، از زمان لغو این توافق، کره شمالی شروع به نصب مجدد پست‌ های نگهبانی و استقرار تسلیحات سنگین در داخل منطقه غیرنظامی حائل کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.