افشای جزییات پیشنهاد رئیس موساد به نتانیاهو برای مذاکرات جدید با حماس

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد، دیوید بارنیا، رئیس موساد پیشنهاد داد برای مذاکره در چارچوب دستیابی به یک توافق جدید با فلسطینی‌ها به قطر برود، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد وی را نپذیرفت.

طبق گزارش این رسانه عبری، رئیس موساد در جلسه‌ای که در روزهای اخیر برگزار شد، پیشنهاد کرد به منظور دستیابی به توافق جدید برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی به همراه نیتزان آلون، مسئول پرونده اسرای صهیونیست به قطر سفر کند، اما کابینه جنگ به رهبری نتانیاهو، تصمیم گرفتند اجازه چنین سفری را ندهند و نگذارند مقامات ارشد رژیم اشغالگر برای پیشبرد این روند به دوحه بروند.

در همین راستا، یک منبع آگاه به شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سفر برنامه‌ریزی‌شده رئیس موساد به قطر برای از سرگیری مذاکرات را لغو کرده است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات منجر به آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر چهارشنبه اعلام کرد، شمار شهدای تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار و ۶۰۸ تن رسیده است.  این وزارتخانه همچنین از افزایش شمار مجروحان به بیش از ۵۰ هزار تن خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.