یک سورپرایز ویژه برای مردم

بدون شک نقش تلویزیون در صنعت سرگرمی امروز دنیا برای همگان اثبات شده است، اختراع مهمی که خیلی زود توانست جای خود را در دل مردم باز کرده و به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار ارتباط و سرگرمی شناخته شود.

نکته جالب اما اینجاست که مردم کشور ما هم این لحظه تاریخی را تجربه کرده‌اند؛ حدود ۵۰ سال پیش در زمستان سال ۱۳۵۳ برای نخستین بار پخش رنگی در تلویزیون ایران هم اتفاق افتاد و مخاطبان را با دنیای تازه‌ای رو به رو کرد.

خبر مرتبط
دردسر یک شوخی در تلویزیون برای بیژن بنفشه‌خواه / آقای بازیگر مجبور به عذرخواهی شد

بیژن بنفشه خوا گغت: تحمل‌مان را در شوخی بالا ببریم و بگذاریم در حوزه‌های مختلف طنز و طنازی پیش برود. ما هیچ‌وقت به‌دنبال تسمخر و بی‌احترامی به قشر، شخصیت و اتفاق و شغلی نبوده‌ایم و نیستیم، بیشتر از هرچیز شاد کردن مردم برای‌مان مهم بوده و هست.

روزنامه اطلاعات در چهارم دی همان سال این خبر مهم را در صفحه نخست خود با تیتر «پخش برنامه‌های رنگی تلویزیون به صورت آزمایشی آغاز شد» منتشر کرده است. تلویزیون در آن لحظه تاریخی به پخش مراسم کریسمس به صورت زنده و رنگی از واتیکان پرداخته بود.

روزنامه اطلاعات در ادامه درباره جزییات این اتفاق آورده است: «10 هزار گیرنده رنگی وارد کشور می‌شود و تا 10 مهر ماه در مدارس به کار گرفته خواهد شد.»

جالب است که این روزنامه خبر بدی هم برای صاحبان تلویزیون‌های سیاه و سفید داشت و آن هم نبود امکان تبدیل این تلویزیون‌ها به تلویزیون‌های رنگی بود.

12

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.