عکس العمل زاخارووا به پیشنهاد ایتالیا درباره ارتش اتحادیه اروپا

 اظهارات ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به سخنان آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیاست که گفته بود: اتحادیه اروپا باید نیروهای مسلح خودش را تشکیل دهد تا بتواند در حفظ صلح و جلوگیری از درگیری نقش خودش را ایفا کند.

خبر مرتبط
درخواست زلنسکی از اروپا/ به روسیه درس عبرت بدهید

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین شب گذشته، یکشنبه، اعلام کرد که کشورهای اروپایی باید به دلیل حمله نظامی به این کشور، به مسکو یک درس عبرت بدهند.

تاجانی گفت: اگر می‌خواهیم حافظ صلح جهانی باشیم، باید ارتش اروپایی را شکل بدهیم. این پیش نیاز اصلی برای یک سیاستگذاری موثر در حوزه سیاست خارجی اروپاست. در جهانی با چنین بازیکنان قدر مانند هند، چین، روسیه، آمریکا و با وجود بحران‌های موجود در «خاورمیانه» و منطقه هند-پاسیفیک، شهروندان اروپایی کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسلوونی فقط می‌توانند با آنچه که پیشتر وجود دارد، محافظت شوند و آن را اتحادیه اروپا می‌نامند. دفاع و یک ارتش مشترک باید یک حقیقت مستحکم باشد و نباید این مساله را پشت گوش بیندازیم.

خبر مرتبط
واکنش منفی روسیه به درخواست تشکیل ارتش اروپا

دولت روسیه به درخواست ایتالیا برای تشکیل ارتش اتحادیه اروپا واکنش منفی نشان داد .

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات گفت: منظور از ارتش اتحادیه اروپا چیست؟ شاید باید با تولید واکسن کووید ساخت کشور خودتان آغاز کنید؟ یا اینکه یاد بگیرید چطور بر اساس الزامات و قوانین بین‌المللی رفتار انسانی داشته باشید و از مرزهای اتحادیه اروپا محافظت کنید؟ می‌خواهید با حل مساله پناهجویان و مهاجران آغاز کنید؟ بعد از آن ارتش خودتان را تشکیل دهید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.