بارش های اخیر هم به داد سدهای کشور نرسید

براین‌اساس و طبق آمار تازه‌ای که مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور منتشر کرده است، میزان خروجی آب برای مصارف هم همچنان صعودی است.

امسال و از ابتدای مهرماه پنج میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده است. این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدها شده بود که رشد منفی ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۲۱ درصدی خروجی آب از سدها

در همین مدت، میزان آب خروجی از سدها برای مصارف مختلف از رشد ۲۱ درصدی برخوردار شده است که به معنای بروز ناترازی در آب ورودی و خروجی و احتمال افزایش مشکلات آبی است.

خبر مرتبط
کولاک برف در ۲۳ استان/ هشدار هواشناسی جدی شد

امروز در شمال غرب،‌غرب، شمال شرق، مرکز و فردا در مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

امسال و از ابتدای مهرماه هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون مترمکعب آب از سدها برای مصارف مختلف خارج شده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی پنج میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده بوده که امسال ۲۱ درصد بیشتر شده است.

حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۳ دی، ۲۰ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب شده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سدها ۱۹ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده که رشد پنج‌درصدی دارد. در عین‌ حال ۵۹ درصد حجم سدهای کشور خالی است.

خبر مرتبط
هشدار به مردم تهران و کرج

صادق ضیاییان گفت: سامانه‌های بارشی در برخی استان‌ها همچون گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران نیز طی امروز ( ۲۴ دی) موجب بارش باران و برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.