انهدام باندکلاهبرداری با ترفند برنده شدن خودرو

 

 سردار علی ولی‌پور گودرزی درباره جزئیات این پرونده گفت: به دنبال وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان، بررسی موضوع  در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در گام نخست با انجام تحقیق از مال باختگان متوجه شدند که تمامی آنان  پیامی در خصوص شرکت در قرعه کشی به ازای خرید کالا دریافت کرده‌ و در این پیام به آنان گفته شده که درصورت خرید حداقل ۲۰ میلیون ریال  کالا  در قرعه‌کشی یک دستگاه خودرو ۲۰۷  شرکت داده خواهند شد.

خبر مرتبط
انهدام باند کلاهبرداری از همراهان بیماران

رئیس پلیس فتای کشور از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداران تلفنی که اقدام به کلاهبرداری از همراهان بیماران می کرد خبر داد .

وی با بیان اینکه مالباختگان اقدام به ورود به لینک درج شده در متن پیام و انجام خرید کرده بودند، گفت: پس از خرید کالا  فردی با مالباختگان تماس و  اعلام کرده است  که در قرعه‌کشی برنده شده‌اند و بباید رای دریافت جایزه  مبالغی را به حساب شرکت واریز کنند. اما پس از اینکه مال باختگان مبالغ درخواستی را واریز کردند، این تلفن‌ها از دسترس خارج شدند.

ولی‌پور گودرزی ادامده داد:‌کارآگاهان با تجمیع پرونده های  مشابه و اقدامات کارآگاهی  موفق شدند هویت و مخفیگاه دو تن از کلاهبرداران را در جنوب تهران شناسایی و در نهایت پس از هماهنگی های قضائی هر دو متهم را در مخفیگاهشان طی یک عملیات  منسجم  دستگیر و به اداره چهاردهم انتقال دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌ها به کلاهبرداری  از شهروندان اعتراف و اظهار کردند که با همکاری شخص دیگری که  نقشه  کلاهبرداری  را طراحی کرده است از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی موفق شدند هویت  و مخفیگاه جدید سرکرده این باند را نیز شناسایی کنند، اظهارکرد: هماهنگی با مقام قضایی انجام شد وسرانجام این فرد نیز در یک عملیات پلیسی در  مخفیگاهش دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی انتقال داده شد.

ولی پور گودرزی با بیان اینکه متهمان تاکنون به ۱۱ فقره کلاهبرداری از مردم با این شیوه اعتراف کرده‌اند، گفت:  متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی برای شناسایی سایر  مال باختگان  در اختیار اداره چهاردهم این پلیس قرار دارند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.