امیرعبداللهیان به پاکستان می رود

وزیر امور خارجه گفت: متعاقب اتفاقات اخیر، بنده به زودی عازم پاکستان خواهم شد و آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی هم عازم عراق می‌شوند.

وی  گفت: ما شاهد تحرکاتی تروریستی در اقلیم شمال عراق و کشور دوست و برادر پاکستان بودیم و با این دیدگاه که تروریست‌ها امنیت ایران و همسایگان را هدف قرار داده‌اند، نسبت به آنچه در بلوچستان پاکستان و اقلیم کردستان عراق اتفاق افتاد گفت وگوهای مثبتی را با مقامات آنها انجام دادیم.

خبر مرتبط
واکنش پاکستان به کشته شدن اتباع این کشور در سراوان/ دشمنان مشترک درصدد برهم زدن روابط ایران و پاکستان هستند

وزیر خارجه پاکستان کشته شدن ۹ تن از اتباع این کشور در ایران را تلاشی از سوی دشمنان مشترک این دو کشور برای برهم زدن روابط تهران و اسلام‌آباد قلمداد کرد.


وی ادامه داد: بنده به زودی عازم پاکستان خواهم شد و آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی هم عازم عراق می‌شوند.
امیرعبداللهیان در ادامه تصریح کرد: در موضوع غزه و فلسطین نیز عمده کنشگران با نگاهی بر چندجانبه‌گرایی موضوع گفت وگوهای سیاسی را مد نظر قرار دادند و این موضوعی است که ایران از ابتدای بحران مطرح کرد که جنگ راه حل نیست و می‌تواند باعث افزایش ناامنی شود و در این شرایط همه ما از آن ضرر می‌کنیم.
وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه  همه از امنیت در منطقه غرب آسیا، دریای سرخ و در جهان سود خواهیم برد، تاکید کرد: با گفت وگوهای چندجانبه گرایانه همه سود می‌برند و ایران یک کنشگر فعال در این زمینه است‌.

وی  با بیان اینکه  همانطور که دبیر کل سازمان ملل متحد در این خصوص گفتند، ۷ اکتبر در خلا رخ نداده است، گفت: ایران نیز به تلاش‌های خود برای حل بحران از طریق سیاسی و در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.