شوک تازه به بایدن

 

بر این اساس تنها ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور حمایت می‌کنند.

محبوبیت کلی او از آگوست ۲۰۲۱ زیر ۵۰ درصد باقی مانده است و دموکرات‌ها را با توجه به احتمال نامزدی مجدد او برای انتخاب مجدد با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق جمهوری خواه در نوامبر نگران کرده است. بر اساس این نظرسنجی که در اوایل ماه جاری انجام شد، ترامپ در این رقابت شش درصد پیشتاز است.

آخرین نظرسنجی افزایش نگرانی‌ها در مورد پناهجویان را نشان می‌دهد، به طوری که ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان آن را مهم‌ترین مشکل پیش روی آمریکای امروز توصیف کردند. پناهجویان همچنین بزرگترین نگرانی را در میان جمهوریخواهان شرکت کننده در نظرسنجی نشان می‌دهد و ۳۶ درصد از آن‌ها می‌گویند که این منبع اصلی نگرانی آن‌ها پیش از اقتصاد است.

دولت بایدن برای مقابله با افزایش تعداد پناهجویان در مرز بین آمریکا و مکزیک در زمانی که جمهوری خواهان کنگره به اصرار ترامپ تهدید کرده اند که تلاش دو حزبی برای رسیدگی به موضوع را خنثی می‌کنند، دشوار است.

اقتصاد به طور کلی نگرانی اصلی آمریکایی‌ها باقی مانده است و این را ۲۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی بیان کردند، در حالی که از تورم و سایر پیامد‌های همه گیری کووید-۱۹ رنج می‌بردند.

حدود دو سوم از پاسخ دهندگان، از جمله ۴۷ درصد از دموکرات ها، گفتند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد. این نظرسنجی به صورت آنلاین انجام شد و ۱۰۱۹ نفر از جمعه تا یکشنبه آن را انجام شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.