آفریقای جنوبی خون اسرائیل را به جوش آورد

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، آفریقای جنوبی را به دلیل ارائه آخرین دادخواست خود به دیوان بین‌المللی دادگستری علیه حمله احتمالی رژیم اسرائیل به جنوب غزه، به خدمت به حماس و تلاش برای جلوگیری از حق دفاع این رژیم از خود متهم کرد.

آفریقای جنوبی روز سه شنبه از دادگاه بین‌المللی دادگستری خواست تا به بررسی این مساله بپردازد که آیا طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش حمله به شهر رفح مستلزم تدابیر اضطراری جدید برای محافظت از فلسطینیان در رفح است یا خیر.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه نهم فوریه (۲۰ بهمن) به ارتش دستور داد تا طرحی برای بیرون راندن غیرنظامیان فلسطینی از شهر رفح ارائه دهند.

خبر مرتبط
رسوایی تازه اسرائیل/ ممنوعیت حضور در این نشست بین‌المللی

یک منبع دیپلماتیک آفریقایی شامگاه چهارشنبه به شبکه خبری الجزیره گفت: اتحادیه آفریقا در آستانه آغاز اجلاس سران در آدیس آبابا مانع از حضور هیأتی صهیونیستی برای ارائه دیدگاه خود در مورد جنگ در غزه شد.

وی اعلام کرد که حمله‌های گسترده‌ای طی روزهای آتی به رفح انجام خواهد داد. اما در مقابل رزمندگان مقاومت نیز در جبهه‌های مختلف به حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین ادامه دادند و خساراتی جبران ناپذیر به نظامیان صهیونیست و ادوات جنگی آن ها وارد کردند.

در روزهای گذشته کشورهای منطقه به ویژه مصر که رفح نزدیک به مرز آن است و همچنین برخی از متحدان تل‌آویو، از جمله انگلیس در مورد حمله‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

جنوبی‌ترین شهر غزه به محل زندگی نزدیک به یک میلیون فلسطینی آواره تبدیل شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری، ماه گذشته به رژیم تل‌آویو دستور داد تا تمام اقداماتی را که در اختیار دارد برای جلوگیری از نسل‌کشی نظامیان خود علیه فلسطینیان در غزه، در پرونده ای که آفریقای جنوبی نیز مطرح کرده است، اتخاذ کند.

لیور حیات با طرح ادعایی دروغین و اتهام‌های بی‌اساس گفت که اسرائیل متعهد به احترام به قوانین بین‌المللی، از جمله تسهیل انتقال کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از آسیب به بی‌گناهان است، در حالی که حماس پشت غیرنظامیان در نوار غزه پنهان شده و ۱۳۴ نفر را گروگان نگه داشته است.

این اظهارات مقام صهیونیست در حالی مطرح شده که حمله‌های رژیم اسراییل در بیش از چهار ماه گذشته، به شهادت بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ فلسطینی منجر شده است.
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.