کره شمالی موشک بالستیک آزمایش کرد

 بر اساس آنچه وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد، کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن که دریای شرق نیز نامیده می‌شود، شلیک کرد. کره جنوبی اعلام کرد که موشکی که پرتاب شده است براساس گزارش گارد ساحلی ژاپن در دریا سقوط کرده است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سئول نیز اعلام کرد که در حال تجزیه و تحلیل برد موشک کره شمالی و سایر قابلیت‌های آن است.

این آزمایش موشکی جدید کمتر از دو هفته پس از آن انجام شد که رسانه‌های رسمی پیونگ یانگ اعلام کردند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر آزمایش موفقیت آمیز یک موتور سوخت جامد برای موشک جدید مافوق صوت میان برد نظارت داشته است.

این سومین آزمایشی است که پیونگ یانگ از ابتدای سال میلادی با یک موشک بالستیک انجام داده است.کره شمالی سال گذشته اعلام کرد که اولین موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد خود را با موفقیت آزمایش کرده است و این اقدام را دستاوردی در زمینه توسعه قابلیت‌های خود در زمینه راه اندازی ضد حمله هسته‌ای می‌داند.

به گفته کارشناسان، موشک‌های بالستیک که با سوخت جامد کار می‌کنند، در مقایسه با موشک‌هایی که از سوخت مایع استفاده می‌کنند، مانورپذیرتر و ایمن‌تر هستند.

از ابتدای سال، پیونگ یانگ کره جنوبی را پس از رزمایش‌های نظامی متعدد با آمریکا به عنوان دشمن اصلی خود معرفی کرده، آژانس‌های خود را برای اتحاد مجدد و گفتگو بین دو کشور بسته و تهدید کرده است که اگر حتی یک میلی‌متر از خاک این کشور نقض شود، جنگ شروع خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.