انعکاس گسترده سخنرانی رهبر انقلاب در رسانه‌های خارجی

 

 

خبرگزاری رویترز تیتر زد «(آیت الله) خامنه‌ای (رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران) می‌گوید (رژیم) اسرائیل باید برای حمله به سفارت سوریه تنبیه شود».

این خبرگزاری انگلیسی به نقل از بیانات رهبر معظم ایران به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان افزود: رژیم خبیث اشتباه کرد و باید مجازات شود و خواهد شد.

خبر مرتبط
حضور بشار اسد در نماز عید سعید فطر+عکس

رئیس‌جمهور سوریه صبح امروز(چهارشنبه) نماز عید سعید فطر را در مسجدی در دمشق اقامه کرد.

رویترز درباره آنچه که این خبرگزاری «شدت گرفتن جنگ رژیم اسرائیل با دشمنان منطقه‌ای اش توصیف کرد»، نوشت: هواپیماهای جنگی منسوب به (رژیم) اسرائیل، کنسولگری ایران در پایتخت سوریه را در اول آوریل (۱۳ فروردین) بمباران کردند؛ حمله‌ای که به گفته ایران به شهادت هفت مستشار نظامی این کشور منجر شد و ایران وعده داد آن را تلافی کند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه «کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است و وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند»، خاطرنشان کردند: رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.

خبر مرتبط
لحظاتی از بغض مقام معظم رهبری همزمان با یاد کردن از شهدای حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق+ فیلم

اقتصادنیوز: رهبر انقلاب همزمان با یادآوری به شهادت رسیدن سرداران ایرانی در کنسولگری ایران در دمشق، متاثر شدند.

ایشان در بخش‌هایی از این سخنرانی گفتند: دولت‌های غربی در حوادث امسال ذات شریر تمدن‌های غربی را نمایان کردند. در حوادث شش ماه گذشته در غزه، خود دولت‌های غربی این ذات شریر را در مقابل چشم دنیا قرار دادند. زورشان به مردان مقاومت نمی‌رسد، به جان کودکان و مظلومان می‌افتند و سی و چند هزار انسان بی گناه را به قتل رساندند.کجا هستند که آهنگ ناهنجارشان درباره حقوق بشر گوش دنیا را کر می‌کند؟ اینها بشر نیستند؟ حقوق ندارند؟

به فرموده ایشان، «رژیم خبیث صهیونیستی یک خطای دیگر هم به خطاهای خود اضافه کرد و آن حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود، کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند».

خبر مرتبط
صف اول حاضران در نماز عیدفطر در مصلی تهران+ فیلم

نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری در مصلی تهران برگزار شد.

ایشان افزودند: رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. ما البته داغدار شهیدانمان شدیم، از قبیل شهید زاهدی و رحیمی و دیگر همراهانشان. البته قبلا هم گفتم اینها عاشق شهادت بودند و چیزی از دست ندادند اینها کسانی بودند که یک عمر به دنبال شهادت دویدند و خداوند این اجر را به آنها داد. ما داغدار شدیم اما آنها کامیاب شدند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ( ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ ) در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، تاکید کرده بودند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.

در پی این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، خواستار شد که این جلسه روز ۱۴ فروردین (دوم آوریل) برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.