آمار بانک مرکزی از  معاملات مسکن تهران/ کدام متراژ محبوب خریداران مسکن است؟+جدول

بنا به آمار بانک مرکزی از معاملات مسکن تهران در اسفندماه ۱۴۰۲ و به لحاظ مساحت، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع سهمی معادل ۵۱.۹ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

خبر مرتبط
خبر خوش صندوق ملی مسکن برای مردم

آن‌طور که رییس صندوق ملی مسکن اعلام کرده این صندوق امسال جذب سرمایه‌های خرد مردم برای تولید مسکن با اعطای سود مناسب را در برنامه‌های خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین معاملات ملکی واحدهای ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی با سهم ۱۳.۶ درصدی و کمترین معاملات نیز، آپارتمان‌های ۱۹۰ تا ۲۰۰ متری با سهم ۰.۳ درصدی در برگرفته است.

آپارتمان‌های بالای ۲۰۰ مترمربع هم طرفداران خاص خود را  دارد و ۲.۵ درصد از معاملات به این بناها اختصاص دارد.

در محله سیدخندان آپارتمانی ۶۵ متری و ۲۸ سال ساخت، ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در محله نیاوران، واحدی ۵۰ متری و ۱۰ سال ساخت، ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیو نتومان قیمت‌گذاری شده است.در محله گیشا، واحدی ۵۵ متری و نوساز، ۱۲ میلیارد و ۴۶۵۰ میلیون تومان و در محله هروی، واحدی ۵۵ متری و ۱۱ سال ساخت، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در پیروزی، واحدی ۵۲ متری و ۱۳ سال ساخت، ۳ میلیاردو ۴۰۰ میلیون و در بلوار فردوس غرب، واحدی ۵۲ متری و زیر هم کف با ۳۰ سال عمربنا، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شده است.

جدول

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.