کانال‌های کاهشی در بازار به صف شدند/ قیمت‌ها سقوط کرد

به گزارش اقتصادنیوز، روابط تجاری ایران و جمهوری آذربایجان با تمام فرار و نشیب هایی که در تمامی این سال ها داشته اما همواره برقرار بوده است و جایگاه تهران و باکو به عنوان شریک اقتصادی در برنامه‌های اقتصادی هر کشور محفوظ است.

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط رئیس کل گمرک ایران، ارزش صادرات ایران در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲ به کشور جمهوری آذربایجان روند نزولی داشته است و این در حالیست که براساس گزارش سایت آذرنیوز، گردش مالی تجارت غیرنفتی ایران با آذربایجان در سال گذشته (از ۲۱ مارس ۲۰۲۳ تا ۱۹ مارس ۲۰۲۴) بالغ بر ۷۹۷ هزار تن به ارزش بیش از ۶۷۱ میلیون دلار بوده است.

همچنین آمار واردات حکایت از آن دارد که صادرات و ترانزیت بار از طریق راه آهن از اسفند ماه گذشته تا ۲۲ فوریه ۲۰۲۴، ۲۸ درصد افزایش داشته است. در این مدت حدود ۶۴۵ هزار تن کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان مبادله شده است که شامل مرکبات، انواع میوه، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و عمده محصولات غذایی می‌شود.

قیمت هر منات آذربایجان در جریان مبادلات ارزی بازار تهران روندی متفاوت نسبت به چند روز اخیر را در پیش گرفت و با تجربه افت ارزش ۷۰۰ تومانی، به کانال نزولی وارد شد تا ۳۹۳۳۰ تومان خرید و فروش شود.

هر منات در پایان معاملات روز گذشته، در کانال ۴۰ هزار تومان پیشروی کرده بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «ترمز قیمت‌ها در بازار کشیده شد/ بازگشت منات آذربایجان و دینار عراق به کانال‌ کاهشی» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.