درخواست زلنسکی از غرب/ با اوکراین هم مثل اسرائیل رفتار کنید

پس از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی که در اقدام متجاوزکارانه این رژیم و حمله به کنسولگری ایران در دمشق رخ داد، رسانه‌های صهیونیستی و غربی ادعا کردند که حملات موشکی و پهپادی را «رهگیری کرده‌اند» و این درحالیست که آنها پیشتر به ترس ناشی از این عملیات اذعان کرده بودند. در این میان، گزارش شد که جت‌های انگلیس و آمریکا در این زمینه به رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند.

طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین چنین مسئله‌ای را با اشاره به کمک‌های غرب به تل‌آویو در پیام‌رسان تلگرام خود عنوان کرده است.

خبر مرتبط
ارتش اوکراین ممکن است به زودی فروبپاشد

بلومبرگ گزارش داده عملیات‌های جنگی اوکراین در ماه‌های اخیر به سبب کمبود شدید مهمات، کاهش روحیه سربازان ارتش این کشور و بن‌بست در کنگره آمریکا بر سر تصویب کمک‌های جدید برای اوکراین تضعیف شده‌اند.

او نوشت: «اسرائیل، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و اردن با یکدیگر با کارآمدی بالا همکاری کردند. این نشان داد که اتحاد در دفاع در برابر ترور زمانی که مبتنی بر اراده سیاسی کافی باشد چقدر می تواند موثر واقع شود.»

زلنسکی در ادامه از غرب جمعی خواست تا به همان اندازه که به رژیم صهیونیستی کمک می‌شود، به اوکراین هم در جنگ با روسیه کمک کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد: «اگر اوکراین حمایت کاملا مشابهی را از سوی شرکای خود در رهگیری پهپادها و موشک‌ها دریافت می‌کرد، آسمان اروپا مدت‌ها پیش می‌توانست از همان سطح حفاظت برخوردار شود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.